Adif i Renfe han descartat ara en un comunicat conjunt donar una data de restabliment del servei de les línies R3, R4, R7 i R12 al seu pas per Montcada Bifurcació, després que la infraestructura resultés molt malmesa en aquest punt arran d’un robatori de coure ara fa un mes.
Aquest dimecres les dues companyies mantenien que el restabliment seria el proper diumenge 16 de juny, perquè les obres havien acabat un mes abans del previst, però aquest dijous indiquen en el text que el que es farà aquell dia seran “simulacions comercials”. No serà fins que aquestes proves “siguin satisfactòries” i determinin el bon estat i funcionament de les instal·lacions que es comunicarà la data definitiva del restabliment del servei, asseguren ambdues companyies.
Al text, Adif i Renfe indiquen que un cop acabades les obres de reparació a Montcada Bifurcació, les simulacions comercials són “necessàries”, ja que alguns trams no s’han utilitzat des del 12 de maig, com ara el de l’R3. Tampoc s’utilitzen des d’aleshores les vies que donen accés a la Base de Manteniment ubicada a la mateixa terminal de Montcada Bifurcació. Les simulacions han de permetre, a més, comprovar el bon funcionament de les instal·lacions de seguretat reparades.
Equips d’Adif i de Renfe monitoritzaran aquestes simulacions amb l’objectiu que, un cop les proves siguin “satisfactòries”, es recuperi la normalitat del servei de les línies afectades “amb caràcter immediat”, malgrat que sense data determinada.
Mentrestant, Renfe mantindrà el pla de transport actual -establert l’endemà de l’incident vandàlic per garantir la mobilitat dels viatgers- amb reforços d’informació en els principals punts afectats. En el cas de l’R3, un pla alternatiu de transport que connecta Montcada Ripollet amb Fabra i Puig.
Un mes de feina per refer els danys del 12-M
Segons Adif, unes 120 persones entre operaris d’aquest organisme i d’empreses especialitzades han treballat per refer les instal·lacions malmeses. Han consistit en la verificació de 45.000 metres de cables d’instal·lacions, la substitució de 2.000 metres de cable que es va cremar en l’incendi posterior al robatori, la substitució de tots els elements de seguretat i energia del centre de control de Montcada Bifurcació i dels trajectes colaterals, la substitució dels motors dels canvis d’agulles i altres elements que també es van cremar, la reparació dels sistemes de comunicacions afectats, la substitució de les alimentacions d’energia sostretes i la realització de les proves de seguretat necessàries prèvies a la posada en servei d’aquest diumenge. Tot i això, encara hi ha tasques pendents que són compatibles amb el pas de trens i que es completaran en els propers dies.
De tall a tall
El tall del tram entre Montcada Ripollet i l’Hospitalet durant gairebé cinc setmanes se suma al que ja van patir els usuaris de l’R3 entre el 12 d’octubre de l’any passat i el primer cap de setmana de febrer al tram entre Parets i Figaró. En aquest cas, per les obres de desdoblament que s’estan fent entre Parets i la Garriga. Hi ha previst un segon tall per lligar al desdoblament, que serà més llarg que el primer. Inicialment, s’havia previst per aquest estiu. La data no s’ha confirmat però podria endarrerir-se fins al novembre.
{{ comment.text }}