Renfe s’ha aliat amb les empreses alemanyes DB -a través de la seva filial Kombiverkeh- i Duisport per optar a la gestió de la nova terminal de mercaderies ferroviàries de la Llagosta, que està en procés de construcció. Així ho ha anunciat aquest dimecres l’operadora, dia que precisament tanca el període per poder presentar ofertes a la licitació d’Adif. En total, s’han rebut tres propostes incloent la participada per Renfe.
La previsió és que els adjudicataris comencin a operar a la terminal durant el primer semestre del 2025 per un període d’explotació de 20 anys, ampliable a 40 en funció de la inversió -l’import mínim de l’arrendament és de 16,6 milions d’euros-.
Renfe ha avançat que si guanya el concurs, constituirà una Unió Temporal d’Empreses amb les dues companyies, on l’operadora espanyola tindrà una participació del 50% i les alemanyes un 25% cadascuna.
La terminal en qüestió disposa d’un espai de càrrega intermodal de 85.200 metres quadrats i Renfe ha assegurat que es troba en un “posicionament privilegiat” en l’àmbit del corredor mediterrani.
Pel que fa a les empreses alemanyes, Kombiverker es dedica al transport de contenidors. Per la seva banda, Duisport és una de les principals gestores de trànsit intermodal d’Europa.
{{ comment.text }}