El portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha dit que el pla alternatiu per carretera pel macrotall de l’R3 està funcionant “raonablement bé” malgrat la incidència que hi ha hagut al sistema de senyalització que ha interromput la circulació entre la Garriga i Vic durant 45 minuts.
Carmona ha destacat que hi ha 90 persones informant a totes les estacions i diu que els busos estan “funcionant bé”. El portaveu ha admès que s’han produït alguns retards, però assegura que al ser via única “qualsevol incidència pot afectar una mica més”. Sobre la petició de l’alcaldessa de la Garriga d’augmentar la freqüència, ha dit que “en funció de com evolucioni el volum de viatgers, s’anirà adaptant el pla alternatiu a les necessitats dels clients”.
Renfe ha fet una primera valoració des de l’estació de Centelles de les primeres hores del tall a l’R3 i del pla de transport alternatiu per carretera. El portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha assegurat que “les primeres hores del pla alternatiu del servei d’autobusos s’està desenvolupant raonablement bé”. Tot i això, ha explicat que hi ha hagut una incidència en el sistema de senyalització que durant 45 minuts ha afectat la circulació entre la Garriga i Vic.
Malgrat aquesta incidència, Carmona ha assegurat que tots els autobusos, tant els de Centelles, com també els de Vic i la Garriga, “estan funcionant bé”. En aquest sentit, ha posat en valor el fort desplegament d’informadors, format per una norantena de persones, que hi ha repartits per totes les estacions i punts intermodals “per tal de guiar i encaminar els clients”.
Carmona ha admès que alguns trens acumulen retards de diversos minuts, però ho ha justificat assegurant que l’R3 és de “via única” i això fa que “qualsevol incidència pugui afectar una mica més”. Amb tot, ha dit, “més enllà de la incidència en la senyalització, la resta del servei està funcionant amb fiabilitat i puntualitat”. Carmona ha assegurat que, tot i que pugui haver-hi algun retard, l’enllaç amb els busos “està garantit”.
Distribució de la demanda
Pel que fa a la poca afluència d’usuaris a Centelles, Carmona ha dit que s’ha dissenyat un pla alternatiu “molt ambiciós” amb una seixantena d’autobusos i això fa que “s’hagi distribuït molt la demanda”. En aquest sentit, ha dit que Centelles absorbeix la part nord de la línia, la Garriga els viatgers específics de la zona i Canovelles la part baixa de la línia. “Hem informat prèviament del tall perquè el viatger pugui adaptar el seu desplaçament a la nova rutina de mobilitat que, a partir d’avui, li canviem amb aquesta obra tan important”, ha afegit.
Adaptació del pla alternatiu
Sobre la petició que ha fet l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, d’incrementar la freqüència d’autobusos, Carmona ha dit que analitzaran la seva demanda, tot i que ha assegurat que “avui a la Garriga a les hores punta hi havia autobusos suficients”. “En funció de com evolucioni el volum de viatgers anirem adaptant el pla alternatiu a les necessitats dels clients”, ha assegurat.