Renfe ha licitat per més de 17 milions les obres de construcció de la futura base de manteniment que entrarà en funcionament el segon semestre del 2024. Inclòs en el Pla de Tallers de Renfe, el de Ripoll servirà per fer reparacions i revisions de curt abast als trens que circulin per l’R3.
Concretament, disposarà de dos llocs de manteniment per a unitats de 200 metres i quatre vies operatives de taller que oferiran vuit llocs d’estacionament de 100 metes.
Segons Renfe, la nova base “permetrà dur a terme reparacions i revisions de curt abast als trens sense necessitat de retorn a la seva base principal, reduint així les incidències del servei a Rodalies i els temps d’entrada i sortida dels vehicles al taller”.
Els treballs també inclouen la modificació i nou enclavament electrònic de l’actual estació de Ripoll per integrar i automatitzar els accessos a la nova Base de Manteniment i les seves vies operatives.
De moment, Renfe va iniciar a l’abril les obres per construir un talller provisional que haurà de donar cobertura als trens que prestin el servei a la part nord de la línia durant el tall ferroviari de la linia per les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga.
La línia R3 disposa de via única, cosa que condiciona sensiblement el temps de recorregut pel temps de l’espera per a l’encreuament de trens a les estacions.
{{ comment.text }}