Renfe preveu que els tres ascensors que donen accés a les andanes principals de l’estació de Granollers Centre tornin a funcionar durant el tercer trimestre d’aquest any. Per tant, entre els mesos de juliol i setembre.
L’avaria dels elevadors complica l’accés als trens a les persones amb mobilitat reduïda o a aquelles que porten maletes o cotxets i que són usuàries de les línies R2 i R11 perquè, tant si es vol agafar un tren com si s’arriba amb tren a la ciutat, cal canviar d’andana per accedir al vestíbul. En canvi, l’afectació és molt menor per als passatgers de l’R8 perquè es pot accedir a la gran majoria de combois sense creuar pel pas soterrat.
L’ascensor que també està espatllat a l’estació de Mollet Santa Rosa, a l’R3, es preveu que pugui tornar a funcionar abans de les vacances d’estiu. En aquest cas, l’aparell havia patit importants danys a causa d’actes vandàlics. En tots dos casos, Renfe justifica l’allargament del temps de reparació per les dificultats per trobar peces que permetin fer-ho, han confirmat fonts de la companyia consultades per EL 9 NOU.
Les avaries dels ascensors d’aquestes dues estacions i els maldecaps que això generen als usuaris han estat denunciats per grups de l’oposició en els darrers plens municipals de les dues ciutats. A Mollet, la Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública al Baix Vallès va fer dimecres un acte de protesta a la mateixa estació.
A més, Mollet En Comú Podem presenta al ple de maig una moció per reclamar a Renfe, Adif i la Generalitat “mesures urgents” a les estacions de la ciutat. En el cas de Mollet Santa Rosa, l’avaria de l’ascensor “fa inaccessible una de les dues vies per a les persones amb mobilitat reduïda”, denuncien.
Els ascensors de l’estació de Mollet Santa Rosa es van estrenar el setembre de l’any 2019 després d’una millora integral de l’accessibilitat i la seguretat a l’estació amb la construcció d’un pas soterrat entre andanes que va presentar una inversió d’1,2 milions. A Granollers Centre, els ascensors es van posar en marxa el desembre de 2017 en un projecte que va representar una inversió de gairebé un milió d’euros i que va permetre remodelar el pas soterrat existent.
Fora d’aquestes estacions, Renfe actuarà per renovar les rampes mecàniques de l’estació de Les Franqueses-Granollers Nord, a l’R2. També les escales i els ascensors de l’estació de Montmeló, on s’aturen trens de les línies R2 i R8. Estan incloses en les primeres inversions del pla Transformem Rodalies que s’ha posat en marxa.