Renfe talla l’R3 el cap de setmana per construir un nou pas inferior per a vianants a la Garriga

L’actuació s’emmarca en l’obra per duplicar la via al tram entre aquest municipi i Parets

Renfe ha establert un pla alternatiu de transport per als viatgers de la línia R3 el cap de setmana per les obres d’Adif d’un nou pas inferior per a vianants a l’entorn de l’estació de la Garriga.

L’actuació comença aquest divendres. Entre l’Hospitalet i les Franqueses del Vallès hi haurà un tren cada mitja hora en cada sentit. Entre les Franqueses i Centelles es farà transport alternatiu per carretera. Entre el Figaró i Vic hi haurà servei en tren amb reforç de circulacions, i entre Ripoll i Puigcerdà/La Tor de Carol-Enveig, servei complementari en autocar.

Es pretén, així, garantir la mobilitat dels viatgers afectats per l’increment de temps derivat del transbordament per carretera entre les Franqueses i Centelles.

El pas inferior de vianants a la Garriga és una nova fase de les actuacions per suprimir dos creuaments d’aquest tipus a l’indret, i s’emmarca en els treballs de duplicació de la via al tram de la línia R3 entre aquest municipi i Parets del Vallès. Un cop acabat, el nou pas inferior constituirà una alternativa per al pas a nivell del quilòmetre 37,492. El pressupost per suprimir els dos passos a nivell és de 3.139.462,37 euros. Adif ja n’ha eliminat tres més a la zona, un també a la Garriga i els altres dos a Granollers.

Per a aquest cap de setmana, les actuacions previstes inclouen, entre d’altres, aixecar les dues vies en una longitud de 18 metres, demolir andanes i murs d’ambdós marges, de l’escala sud i dels murs adjacents, extreure i desviar cables d’energia i comunicacions i excavar a cel obert l’espai necessari per allotjar els calaixos prefabricats del pas inferior.

Més obres

Paral·lelament a l’execució d’aquestes obres, Adif està remodelant les estacions de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, amb un pressupost de 14.507.307,63 euros (IVA inclòs).

Les obres consisteixen en l’adaptació de les vies i dels sistemes d’electrificació i senyalització per al futur desdoblament, així com de prolongació, ampliació i recrescut de les andanes i construcció de passos inferiors adaptats entre andanes, entre d’altres.

La duplicació de la via al tram Parets del Vallès – la Garriga, amb els projectes de via i electrificació adjudicats, té un pressupost de 55.646.085 euros, als quals cal afegir els subministraments aportats per Adif valorats en 8.436.330,2 euros.

L’obra es durà a terme en un tram de 17,1 quilòmetres, que travessa els termes municipals de Parets del Vallès, Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, tots ells a la comarca del Vallès Oriental.

A més de la construcció d’una nova plataforma per allotjar la segona via, s’executaran 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 passos inferiors, així com 5.304,95 metres de murs. De forma paral·lela, es realitzaran nous drenatges transversals i obres civils de cunetes i col·lectors. Pel que fa al sistema d’electrificació, s’executaran nous fonaments, el muntatge de postes de catenària, l’estesa de 25.110 metres de fil de contacte i la instal·lació d’altres elements associats per electrificar la nova via.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 476 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't