QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Renfe ultima el tràmit per contractar els busos que donaran servei a l’R3 durant els 16 mesos de tall

El tercer termini perquè les empreses de transport poguessin presentar ofertes va acabar-se el 20 d’agost passat

El 9 Nou
01/09/2025
Granollers

Quan ja falta menys d’un mes per a l’inici del tall de 16 mesos a la línia R3, Renfe ultima el procés administratiu per contractar les empreses que prestaran el servei alternatiu d’autobusos que cobrirà el tram de les estacions sense servei amb parades estació per estació i serveis directes per enllaçar estacions principals com la Garriga, Centelles i Vic amb Barcelona.

S’estan valorant les ofertes presentades per diverses empreses –Renfe no ha quantificat quantes són– al concurs públic dins del termini previst, que va acabar dimecres de la setmana passada. Era la tercera convocatòria després que s’aturés la primera i la segona quedés deserta perquè cap empresa va presentar ofertes.

L’adjudicació del servei, valorada en 62,8 milions, haurà de ser validada per un consell d’administració de Renfe Viajeros que preveu tenir-ho tot a punt pel 27 de setembre, quan s’han de començar a prestar el servei alternatiu per carretera.

D’altra banda, fonts de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han confirmat a EL 9 NOU que no hi ha cap canvi previst en la data d’inici del tall per les obres de construcció de la doble via. Per tant, el 26 de setembre serà el darrer dia que la línia operarà amb normalitat. A partir del 27, quedarà tallada entre l’Hospitalet i la Garriga i només hi haurà trens d’aquesta estació cap a Puigcerdà. Serà per un període de vuit mesos. En aquesta primera fase, s’aprofitarà l’ocasió per fer les obres de reconfiguració de les vies de l’estació de Montcada Bifurcació.

Per això, el tall va més enllà del tram entre Parets i la Garriga on s’executa el desdoblament de l’R3. A partir del maig de 2026, es recuperarà el servei al tram sud, des de l’Hospitalet fins a Mollet-Santa Rosa. L’únic tram sense circulació de trens serà l’afectat directament pel desdoblament i les estacions que seguiran sense servei ferroviari seran les de Parets, Granollers-Canovelles i les Franqueses. La Garriga sí que en tindrà però només en direcció nord.

Des de la plataforma Perquè no ens Fotin el Tren, Marc Janeras, un dels portaveus, recorda que les obres arriben amb “dos anys de retard” i s’allargaran molt més del previst. L’afectació havia de ser de tres mesos i acabarà sent de 16, exposa. També ha criticat el pla alternatiu d’autobusos, modificat “unilateralment” per Renfe i que no segueix les pautes pactades en una reunió amb totes les parts al juny.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?