Les empreses contractades per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per executar les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga ja treballen per construir un tram de nova plataforma i instal·lar les vies en un punt on, fins ara, no havien pogut actuar perquè hi havia un hort i unes construccions irregulars.
La persona que hi havia s’havia negat a marxar i, per tant, els operaris no havien pogut construir la plataforma per col·locar el tram de noves vies. Sí que s’havia instal·lat la nova catenària. Tot plegat ha passat en un terreny darrere del pavelló del Congost, a Granollers. Segons ha pogut saber EL 9 NOU, un jutjat ha dictat una resolució que ha permès l’accés a l’espai ocupat.
Adif va exposar la incidència en la trobada de seguiment que es va fer dimarts de la setmana passada a petició de la Generalitat. El govern reclamava explicacions per les incidències i els incompliments dels horaris que s’han anat repetint des del 4 de febrer, quan es va restablir el servei al tram en obres. També hi van participar representants de Renfe, dels ajuntaments i consells comarcals i dels usuaris.
Al punt on hi havia l’hort, dimecres a la tarda, ja s’havien retirat les tanques i la resta d’elements que quedaven al costat de les vies. Una excavadora i diversos camions feien moviments de terres per habilitar la plataforma ferroviària on, després, caldrà col·locar el balast i les noves vies. Aquest és un dels punts on els combois encara circulen a velocitat més lenta: no haver pogut completar l’actuació com estava previst obliga els trens a fer un canvi de via que alenteix la marxa.