Uns desconeguts han accedit i regirat el pis on viu l’alcalde de l’Ametlla, Jan Santaló, mentre ell era al ple municipal que es feia aquest dilluns a les 7 de la tarda i que es va allargar fins poc després de la mitjanit. El robatori es va produir entre les 4 de la tarda i la mitjanit.
En arribar a casa, cap a la 1 de la matinada, Santaló es va trobar tot el pis regirat i va alertar a la Policia Local del municipi, que va fer una primera inspecció a l’immoble. Hi havia calaixos i armaris oberts i amb la roba i altres objectes escampats. També els de la cuina o els llençols del llit trets. En canvi, d’altres com el de les jaquetes, no el van tocar. Segons Santaló, la policia creu que haurien accedit diverses persones al pis.
Aquest dimarts al matí, Santaló ha formalitzat la denúncia a la Policia Local i els Mossos han buscat empremtes o altres elements que puguin ser útils per a la investigació. La tarda i nit de dilluns a dimarts, no hi va haver cap altre robatori al municipi. En els darrers dies, se n’havia registrat algun a la zona del Serrat però amb una tipologia d’habitatge diferent: cases aïllades.
Els assaltants van forçar una finestra per accedir a l’interior del pis, a la primera planta d’un edifici plurifamiliar situat al centre del poble. Abans, haurien intentat accedir-hi per la porta que dona a una terrassa i que queda a l’altura d’un tercer pis pel desnivell del terreny a la part del darrera de l’edifici. D’aquí, haurien saltat cap a un cel obert interior on dona la finestra per on han entrat. Els assaltants haurien aprofitat un tub d’aigües pluvials per pujar i baixar fins a la terrassa.
Els lladres no es van endur cap dels pocs objectes de valor que hi havia al pis com un smart watch, unes ulleres de sol o una Play Station 4. Tampoc van agafar les claus del cotxe, que era al garatge de l’immoble. Al pis, ha detallat l’alcalde Santaló a EL 9 NOU, no hi havia ni diners ni joies. Només uns bitllets del Nepal que Santaló va localitzar al costat de la finestra que van fer servir per entrar i sortir.
Just abans de les eleccions, Santaló, que encara no era alcalde, va patir danys al seu vehicle estacionat en un carrer de Barcelona mentre estava fent classes a la Universitat Pompeu Fabra, a la zona del campus de la Ciutadella. Li van trencar un vidre, regirar l’interior i li van deixar una nota amenaçadora.