QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Satisfacció expectant per la millora de l’R3 als pobles de la vall del Congost

Els alcaldes de la vall del Congost celebren que l’Estat faci el primer pas per desdoblar la línia de tren del Nord entre les estacions de la Garriga i Centelles

Els alcaldes de la vall del Congost celebren que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de l’Estat hagi iniciat els tràmits per encarregar l’estudi informatiu per fer la doble via a la línia R3 al tram entre la Garriga i Centelles. És el document necessari per completar tota la tramitació ambiental i ferroviària requerida i poder arribar a tenir un projecte executiu per fer l’obra.

“Tot el que sigui avançar cap al desdoblament total de l’R3 ho veiem bé”, diu l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó. “És una línia amb una mancança molt important d’inversions i, per tant, qualsevol pas és positiu”, afegeix. “Ens alegra que la cosa es desencalli”, diu Miquel Parella, alcalde d’Aiguafreda. El ple d’aquest Ajuntament va aprovar una moció on es demanava que el desdoblament entre la Garriga i Centelles no és deixés pel final. “No podem tenir un embut al tram del Congost”, apunta Parella.

José Luis Hernández, alcalde de Figaró, mostra la seva “satisfacció perquè es comença a posar una data”. “S’ha de tirar endavant”, demana. “Qualsevol millora a l’R3 és molt positiva i no ens hi podem negar”, afirma l’alcalde de Tagamanent, Ignasi Martínez. “Com a usuaris de l’R3, ja sabem que funciona com funciona. Per tant, entenem que aquests anuncis han de ser per anar a millor amb el desdoblament”, comenta Núria Roca, alcaldessa de Sant Martí de Centelles.

Per Josep Paré, alcalde de Centelles, l’encàrrec de l’estudi informatiu és “un exemple de la implicació del govern de l’Estat amb l’R3”. “Mai s’havia vist un compromís tan ferm i el compromís es trasllada en fets reals: el tram Parets-la Garriga està en obres”, explica Paré, que recorda que “la millora de l’estació de Centelles està condicionada per aquest estudi informatiu”.

Amb tot, hi ha peticions sobre la taula del Ministeri. Figaró reclama no perdre una estació a l’eix principal de la línia. Rebutgen que l’opció de fer un túnel els deixi sense estació o amb una estació situada en una via morta on només arribin alguns dels trens que facin recorreguts fins a la Garriga i que els deixi sense connexió directa amb el tram nord de la línia. “Una estació en un cul de sac sabem que tard o d’hora s’acabarà perdent”, alerta Hernández.

Per Tagamanent, “salvar l’estació de Figaró és important i espero que es mantingui”, diu Martínez que demana que el desdoblament es faci amb el màxim de respecte per a l’entorn. Budó reclama “tot allò que realment necessita la línia i amb el menor impacte impossible”. Parella defensa el túnel. “És la solució més viable veient l’orografia de la vall.” “Haurem de veure a on comença i a on acaba, i quins municipis o estacions afecta més”, diu Roca, que també alerta de les complicacions al servei durant les obres.

Budó recorda el dèficit històric d’inversions a l’R3. Els passos els veu “obres de mínims”. “Caldria fer un major esforç”, diu, i apunta que, acabada l’obra, caldrà “transferir la gestió a la Generalitat perquè Rodalies acabi funcionant bé”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 227 persones.