Satisfacció política per l’anunci del conveni per fer realitat la ronda Nord entre Sabadell i Terrassa

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), en canvi, manté l’oposició a la carretera pel que suposa el seu pas per entorns rurals i agrícole

L’anunci del conveni per fer realitat la ronda Nord entre Terrassa i Sabadell ha estat ben rebut pels alcaldes de la zona, que celebren que es posi fil a l’agulla a una infraestructura tan reivindicada com posada en dubte pel seu impacte en l’entorn. La via hauria de ser la continuïtat de la B-40 des de Terrassa, on a dia d’avui acaba en una rotonda, al nord de la ciutat, i formaria part del sistema urbà de mobilitat entre les dues capitals del Vallès Occidental, amb la creació de nous enllaços amb l’autopista C-58.

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), en canvi, manté l’oposició a la carretera pel que suposa el seu pas per entorns rurals i agrícoles, i adverteix que podria obrir la porta a seguir-la ampliant fins a Granollers.

Aquest dimecres la consellera de Territori, Sílvia Paneque, va anunciar que el Consell de Ministres de la setmana vinent aprovarà diverses partides destinades a Catalunya, una d’elles de 200 milions d’euros per fer realitat la Ronda Nord, i a partir de la proposta del Pla Específic de Mobilitat del Vallès. La Generalitat impulsarà i redactarà els projectes i estudis necessaris i licitarà i executarà les obres corresponents, mentre que l’Estat aportarà a la Generalitat els fons corresponents per finançar les actuacions, mitjançant transferències anuals.

Els representants polítics del territori han encaixat bé l’anunci, donat que asseguren que permetrà encaminar una millora de la mobilitat entre les capitals comarcals, així com els municipis propers. “Estem satisfets per un conveni que ha estat mesos aturat, ens posem a disposició del Ministeri i la Generalitat per parlar de possibles traçats i calendari”, ha destacat l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés.

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, destaca l’impacte que tindria la via per a ciutadans i empreses, donant continuïtat a la B-40 des de la rotonda al nord de la ciutat on avui dia acaba, i que permetria alliberar de trànsit els carrers de la ciutat. “És una satisfacció continguda i expectant, volem conèixer els detalls, els compromisos, el calendari o el traçat definitiu”, destaca.

Recorda, a més, que l’Ajuntament ja ha fet una proposta, i la posa al servei del govern català i espanyol: “Ens posem a disposició dels governs de la Generalitat i de l’Estat per aportar la nostra visió i expertesa, tenim un estudi fet sobre el traçat que està disponible en qualsevol moment per a ser desenvolupat i aplicat, som l’única administració que té un primer document de com hauria de ser aquesta infraestructura”, destaca.

La via també beneficiaria els municipis propers a les dues capitals de la comarca, principalment Castellar del Vallès, que tindria d’una vegada per totes enllaç directe a l’autopista C-58. Això evitaria que el volum de vehicles que a dia d’avui van o venen del municipi haguessin de creuar la ciutat de Sabadell, principalment la Gran Via, col·lapsada en hora punta.

“No podem fer més que mostrar la nostra satisfacció perquè s’hagi desencallat un obstacle que no enteníem per a formalitzar el conveni”, assegura l’alcalde de Castellar i president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez. En aquest sentit, recorda que aquesta via ja formava part del darrer acord de pressupostos aprovat entre ERC, llavors al govern, i PSC, a l’oposició: “Llavors ja tenia el consens dels principals actors polítics”, destaca.

Oposició permanent

La CCQC, per la seva banda, no ha canviat ni una coma del seu posicionament contrari a una infraestructura que consideren desfasada i innecessària. Des de fa 30 anys combaten la seva projecció, en defensa d’una mobilitat al territori que passi pel transport públic i amb el menor impacte possible sobre espais rurals o agrícoles.

En aquest sentit, volen veure què aportarà el conveni i si suposarà una cessió real de l’execució del traçat, en què l’Estat només hi participi aportant els fons. “Si es quedés en mans de l’Estat, seria fàcil pensar que la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell serà una continuació de la B-40, i significa que es posaria el peu a fons definitivament per abordar la seva continuïtat fins a Granollers”, adverteix el portaveu de la CCQC, Toni Altaió.

No obstant, no es mostren preocupats pel fet que govern de l’Estat, el de la Generalitat i els de bona part dels municipis de l’entorn vallesà estiguin governats pels socialistes, cosa que podria comportar una agilització que fes avançar més ràpid la construcció de la carretera. “És irrellevant, nosaltres tenim un objectiu, coneixem el territori i el model de mobilitat que defensem, i la casuística política que hi pugui haver en aquests moments no és significativa”, assenyala, tot apuntant que en aquests 30 anys han vist governs de tots colors a banda i banda.

LA PREGUNTA

Creu que la taxa d’alcoholèmia per poder conduir s’hauria de rebaixar?

En aquesta enquesta han votat 720 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't