El segon tall de la línia R3 per les obres de desdoblament que s’estan fent entre les estacions de Parets i de la Garriga es farà a partir del novembre i no aquest estiu com s’havia anunciat inicialment. Ho va apuntar el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Oriol Martori, en una roda de premsa aquest dilluns després de la frustrada reunió de l’Òrgan Mixt de Coordinació i Control Generalitat-Renfe, on no van participar els representants de la companyia ferroviària.
Fonts consultades per EL 9 NOU han confirmat que aquest calendari és el que tenen sobre la taula tècnics de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) que treballen amb el desdoblament. Preguntat per EL 9 NOU, Adif no ha donat resposta sobre el calendari previst per fer el segon tall.
En la compareixença, Martori va afegir que la previsió és que la interrupció de la circulació de trens s’allargui durant uns sis mesos, gairebé el doble del temps del primer tall que es va fer entre octubre de l’any passat i el primer cap de setmana de febrer. Pensant en el segon tall, “és imprescindible que planifiquem amb l’operador els serveis alternatius”, va reclamar el director general de Transports i Mobilitat.
“Cal una planificació detallada del transport alternatiu per carretera”, va afegir Martori, que va recordar la col·laboració del govern amb Rodalies per reforçar línies de transport per carretera que cobreixen recorreguts paral·lels al tram afectat per les obres com es va fer amb la línia de bus exprés entre Vic i Barcelona.
L’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, també reclama una planificació exhaustiva de les alternatives de transport durant el segon tall: “Serà un tall llarg i tenim la necessitat de coordinar bé el servei alternatiu i només ho farem bé si ho planifiquem amb temps”, sosté l’alcaldessa. A diferència del primer tall, on es va interrompre el servei entre Parets i Figaró, ara els trens que donin servei a la part nord de la línia sí que podran arribar a la Garriga.
“Cal una bona previsió per definir els punts d’intercanvi”, demana Budó, que recorda que a la plaça del Silenci, situada a tocar de l’estació, “no hi caben més de dos o tres autobusos”. “No podem estar durant tot el dia i durant no sé quant temps amb autobusos travessant el centre del poble.” Budó creu que, durant el primer tall, la parada alternativa situada a l’aparcament de la Sínia “va funcionar bé”. Com a alternativa a l’R3, Budó defensa la creació d’una línia de bus exprés entre la Garriga i Barcelona que també passi per l’Ametlla.
{{ comment.text }}