El Departament de Territori preveu que el segon tall de la circulació ferroviària entre les estacions de Parets i la Garriga per les obres de desdoblament de l’R3 no es farà fins, almenys, el març de 2025. Ho ha confirmat el secretari general del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i exregidor de l’Ajuntament de Granollers, Jordi Terrades.
Quan es van iniciar les obres, es va preveure el segon tall per a l’estiu de 2024. A la primavera, però, ja es va anunciar que aquest s’endarreriria fins a la tardor. Ara, es torna a posposar. Des de la Generalitat, recorden que ara hi ha en marxa un tall molt important a la xarxa ferroviària per les obres del túnel de Roda de Barà i admeten que seria complex compaginar-ho amb un segon pla alternatiu de transport per obres a l’R3.
“Ara tenim una obra molt important en marxa: l’adequació del túnel de Roda de Berà per al corredor del Mediterrani. És un tall que afecta milers d’usuaris i fins que aquestes obres no estiguin acabades jo veig difícil que puguem fer un tall a l’R3. Hem de compassar les diferents obres, també per les mesures alternatives de transport”, diu Terrades a EL 9 NOU. Per tant, “és probable” que el tall no sigui fins al març de 2025 quan s’acabarà la intervenció de Roda de Barà. “Hem d’acabar de tancar-ho amb Adif. En tot cas, les obres de desdoblament van al ritme previst”, recorda.
En aquest sentit, Terrades celebra que “ja s’està desdoblant el tram entre Parets i la Garriga i es treballen els estudis informatius de la resta de la línia fins a Vic”. “Les obres ferroviàries mai són ràpides però l’important és que l’actual govern d’Espanya hagi iniciat aquests passos previs que ens permetran tenir projectes executius i fer les licitacions”, afegeix Terrades que creu que l’R3 “ha de tenir la configuració de metro del Vallès Oriental, segur”.