QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El tall de 16 mesos de l’R3 començarà, finalment, el 7 d’octubre

Els dies 4 i 5 d’octubre es farà un tall previ entre Vic i Balenyà-Tona-Seva per l’ampliació de la via 2 de l’estació de Vic

Dimarts, 7 d’octubre. És el dia que, finalment, començarà el tall de 16 mesos de la línia R3 per les obres de desdoblament entre les estacions de Parets i la Garriga. Afectarà a 20.000 viatgers al dia fins al maig de 2026. A partir d’aquest moment, l’afectació es reduirà a 16.000 persones al dia.

Renfe posarà 58 autobusos per fer el pla de transport alternatiu que oferiran 43.500 places diàries. Està previst que la contractació de les empreses de transport s’adjudiqui dijous en un Consell d’administració extraordinari de Renfe.

La companyia ferroviària ha detallat els plans del Pla Alternatiu de Transport pel tall de l’R3 als ajuntaments amb una comunicació aquest mateix dimarts al matí. A banda, hi ha prevista una trobada presencial que es farà dimecres de la setmana que ve.

La coincidència amb un tall a l’R2 per obres a l’estació de Castelldefels ha fet endarrerir uns dies la darrera data que s’havia donat: el 27 de setembre. També la necessitat de fer, prèviament, un tall del pas de trens de dos dies entre les estacions de Vic i Balenyà-Tona-Seva per les obres d’ampliació de la via 2 de l’estació de Vic pel costat sud. Aquests treballs permetran avançar en la construcció de l’ampliació de la segona via de l’estació de Vic, que entrarà a la fase final.

No canvien les dues fases del tall, de vuit mesos de durada cadascuna. La primera deixarà sense trens tota l’R3 des de l’Hospitalet fins a la Garriga i hi haurà servei des d’aquesta estació fins a Vic, Ripoll o Puigcerdà. Va més enllà del tram Parets-la Garriga perquè es fa coincidir el desdoblament amb els treballs de renovació de la platja de vies de l’estació de Montcada-Bifurcació. A la segona, els trens circularan de la Garriga cap al nord i des de Mollet-Santa Rosa cap al sud.

Hi haurà connexions directes amb autobus en tots dos sentits des de la Garriga. Renfe oferirà serveis cada hora entre les 6 del matí i les 10 de la nit, cada dia i en tots dos sentits. A banda, hi haurà serveis de bus amb sortides cada deu minuts entre Centelles i Barcelona. I cada 15 minuts també a Vic, amb parada també a Centelles.

A banda, hi haurà un servei amb sortides cada deu minuts que passarà estació per estació excepte en el tram entre l’Hospitalet i Montcada que, en la primera meitat del tall, es farà amb trens de l’R4. Es reduirà al tram entre Mollet-Santa Rosa i la Garriga en la segona part del tall.

Per garantir el servei de la Garriga cap al nord, Renfe destinarà 16 trens que quedaran tancats en aquest tram de la línia. El manteniment es farà des del taller de Ripoll, que ampliarà el personal. Renfe oferirà 17 noves freqüències setmanals fins a Vic, 12 fins a Ripoll i dues fins a la Molina.

Proves amb autobusos sense passatgers

Abans del 7 d’octubre (des del divendres 3), Renfe farà proves del pla alternatiu per carretera amb autobusos que circularan sense passatgers. L’objectiu és que els xòfers coneguin els recorreguts i poder testar els temps dels diversos serveis entre estacions.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 120 persones.