El tall de l’R3 començarà el 12 d’octubre i s’allargarà fins a finals de gener

El tram sense servei de la línia es cobrirà amb autobusos, alguns directes i d’altres que pararan a totes les estacions

El tall derivat de les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga començarà el proper 12 d’octubre i s’allargarà fins a final de gener. No hi haurà trens entre Parets i Figaró excepte en les dues o tres primeres setmanes del tall on el servei ferroviari serà més reduït i acabarà a Mollet-Santa Rosa.

A la resta de la línia, de l’Hospitalet a Mollet o Parets i de Figaró a Puigcerdà el servei es mantindrà amb les mateixes freqüències que ara tot i que hi pot haver alguns ajustos de minuts en els horaris per lligar-los al servei alternatiu per carretera. Els caps de setmana hi haurà set circulacions més per homogeneitzar els horaris de dilluns a divendres.

El tram entre Mollet o Parets i Centelles es cobrirà amb autobusos. Hi haurà dues opcions: un servei que anirà estació per estació i un altre de directe entre els dos extrems del tall.

A banda, de dilluns a divendres i en hora punta, hi haurà serveis directes entre Centelles i l’estació de Sagrera Meridiana, a Barcelona. També des de la Garriga. Seran en sentit sud de 6 a 9 del matí i de 4 a 9 del vespre en direcció nord.

Renfe reforçarà la informació amb 50 persones repartides per les estacions que ajudaran als passatgers. També hi haurà una vintena de persones de seguretat per facilitar les maniobres dels autobusos. Els punts d’intercanvi s’han d’acabar de tancar amb els ajuntaments aquests propers dies. A més, Renfe allargarà entre 60 i 70 minuts el servei de cada dia per garantir la mobilitat de tots els usuaris de la línia.

El tall afectarà uns 12.000 passatgers diaris. Renfe preveu que hi pugui haver un traspàs de passatgers de la línia R3 cap a l’R2 en poblacions on passen les dues estacions.

Què es farà durant el tall?

El tall ha de servir per avançar en el desdoblament de l’R3 amb obres que no són compatibles amb el trànsit ferroviari. Entre d’altres, s’executaran passos inferiors a les estacions i al seu entorn. A la Garriga, es col·locaran les estructures de formigó que permetran ampliar el pas del passeig dels Til·lers, una obra lligada a la supressió del pas a nivell de la carretera de Samalús. En concret, s’avançaran 20 de les 71 infraestructures necessàries per desdoblar la línia.

Nou tall l’estiu de l’any que ve

A l’estiu de 2024, hi haurà un nou tall de la línia. No s’ha concretat quan durarà però sí que serà més llarg que el d’aquesta tardor. La data de finalització de les obres i posada en servei del tram desdoblat es fixa per a finals de 2025. L’obra de la nova estació de Parets anirà més tard i es preveu tenir-la acabada a finals de 2026. La inversió total és de 155 milions d’euros.

LA PREGUNTA

Cal prendre mesures preventives davant fenomens com la DANA?

En aquesta enquesta han votat 340 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't