El tercer carril de la C-17 en sentit nord encara la recta final amb la construcció del nou separador

Després de construir el separador central, es farà la pavimentació de tot el tram eixamplat i es col·locarà la senyalització

El 9 Nou
06/11/2023
Granollers

Les obres de construcció del nou separador de formigó que separarà els dos sentits de circulació al tram eixamplat de la C-17 entre Parets i Granollers provoca retencions d’uns dos quilòmetres com a màxim en tots dos sentits aquests darrers dies. Es reprodueixen des de primera hora del matí fins al vespre.

Segons han detallat fonts del Departament de Territori, l’actuació s’allargarà un parell de setmanes. Aquest és un dels darrers passos que queden per completar els treballs d’ampliació a tres carrils de la calçada en sentit nord de la C-17.

La construcció del nou separador es fa de sud a nord i va començar a l’altura de l’empresa Idilia. Els treballs tallen el carril ràpid dels tres que hi ha en sentit sud. En sentit nord, es manté la circulació amb dos carrils però es desvia aprofitant l’espai de calçada ja guanyat amb l’ampliació.

D’aquesta manera, el carril de l’esquerre –el ràpid– queda ocupat pels operaris i la maquinària que fan els treballs. Els darrers 400 metres fins al pont que passa per damunt de la connexió amb Granollers pel Coll de la Manya –la N-152z– es faran de nit per minimitzar les cues.

A l’agost, ja es van fer uns treballs per desplaçar l’eix de la calçada i el separador central a la zona sud de l’obra –a l’altura de Can Volart– que també van provocar retencions durant diversos dies.

Quan acabi la construcció de la nova mitjana, Territori preveu fer la darrera capa de la pavimentació de la calçada i completar l’actuació amb la instal·lació de la senyalització vertical i el pintat de les marques viàries. Està previst que l’obra quedi completada abans de final d’any.
Les obres d’ampliació a tres carrils entre Parets i Granollers van iniciar-se l’octubre de 2021. La inversió estava fixada en 18 milions i el termini era d’un any. L’actuació, però, s’ha acabat allargant més.

L’obra ha estat molt complexa perquè ha implicat el desviament d’un gran nombre de serveis que quedaven afectats i perquè s’ha treballat amb el trànsit obert i garantint l’accessibilitat a les empreses situades al peu de la carretera.

A banda de l’eixamplament amb un tercer carril, el projecte ha incorporat la construcció d’un nou vial de servei que canalitzarà el trànsit d’accés a les empreses que hi ha al costat de la carretera i permetrà eliminar tots els accessos directes –i, per tant, sense prou seguretat– que hi havia fins ara. A la zona nord, s’ha construït una nova rotonda a l’enllaç amb la C-155, a Lliçà de Vall. Al costat sud, el vial arrenca des de la carretera Interpolar (C-35), i dona accés a Idilia i altres empreses i a la zona comercial que hi ha al peu de la C-17.

També s’ha fet una rotonda a la carretera Interpolar, que ha millorat la connexió amb el vial que envolta el Circuit pel sud, i una altra al carrer Garbí per donar accessibilitat al polígon de Can Volart, que ha perdut l’accés directe a la C-17 pel carrer de Can Gurri.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 531 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't