El Departament de Territori ha adjudicat per 2,2 milions d’euros les obres de reordenació dels accessos de la C-35 al tram del nucli urbà de Sant Celoni. Els treballs, que afecten un tram de 2,2 quilòmetres –del 55,4 al 57,6– està previst que comencin durant el mes de maig i que durin uns 12 mesos.
L’actuació estava dividida en dos lots. El principal inclou l’obra civil que ha guanyat l’empresa Rubau Tarrés per uns 2,014 milions amb IVA inclòs. El segon lot és el de la senyalització, que s’ha adjudicat Proseñal, SLU, per uns 232.000 euros.
El procés administratiu per adjudicar aquesta obra es va iniciar a finals de l’any passat. El preu total de sortida marcat per la Generalitat era de 2,3 milions, lleugerament superior al de l’adjudicació.
Els treballs modificaran les connexions amb els polígons industrials de les Borrelles i Molí de les Planes per millorar la funcionalitat i la seguretat de la carretera en aquest tram, on també hi ha diverses activitats comercials. Per fer-ho, es construirà una nova rotonda a l’altura del carrers Olzinelles i Molí del Pont que servirà per reconduir part de les interseccions actuals. La resta es milloraran a través de noves falques ’incorporació i de sortida, segons el punt de la carretera.
Això permetrà eliminar els actuals girs a l’esquerra des de la C-35 cap a vials de la trama urbana i, per tant, reduir el risc d’accidents per topades frontals o encalços entre vehicles. I millorar les incorporacions de vehicles des dels actuals vials de servei cap a la C-35 que ara es fan de manera directa i sense pràcticament carrils d’acceleració.
L’actuació preveu un zebrat central de 60 centímetres d’amplada per reforçar la separació entre els dos sentits de circulació. Aquesta franja central es guanyarà reduint l’amplada dels carrils, una mesura que també busca la reducció de la velocitat a la qual circulen els vehicles en aquest tram de carretera per millorar la seguretat viària.
Inversions a la C-35
L’actuació a la travessia urbana de la C-35 a Sant Celoni forma part del paquet d’inversions que la Generalitat està fent a tot l’eix d’aquesta via al Baix Montseny i que sumen un import de 22 milions. Al gener, es va estrenar la millora feta entre Vallgorguina i l’enllaç amb l’AP-7 i la C-61 a Sant Celoni. Inclou un tercer carril amb una mitjana central per separar els sentits de circulació –conegut com a 2+1– des de l’accés a Baronia del Montseny fins a aquest enllaç.
I, actualment, també està en procés de licitació per implantar el model 2+1 al tram de 4,5 quilòmetres entre Sant Celoni i la nova rotonda de Riells i Viabrea. En aquest cas, incorpora la creació una via ciclista paral·lela a la C-35.
{{ comment.text }}