Territori adjudica les obres d’ampliació de la C-35 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea

Els treballs costaran 8,4 milions, duraran prop d’un any i també inclouen un carril per ciclistes i vianants

El Departament de Territori ha adjudicat les obres de millora i ampliació de la C-35, entre Sant Celoni i Riells i Viabrea (la Selva). Es tracta d’uns treballs que permetran que la via passi a tenir dos carrils en un sentit i un en l’altre, alternant-se els trams. Les obres s’espera que durin prop d’un any i tenen un pressupost de 8,4 milions, finançats en part amb fons europeus.

L’actuació, que també preveu un carril per a bicis i vianants, començarà a l’estiu i s’emmarca en el pla de millores de trànsit 2023-2030 per reduir els xocs frontals a les carreteres, una de les causes més habituals de morts en accidents. El tram que es començarà a construir dona continuïtat al que es va fer entre Sant Celoni i Vilalba Sasserra.

A més els treballs s’inclouen dins d’un conjunt d’actuacions de millora de la seguretat viària que el Departament està desplegant en aquest eix de comunicació, per valor de més de 31 milions, com l’obra de reordenació d’accessos als polígons industrials de Sant Celoni situats al voltants de la C-35. També a altres accions com la millora entre Vilalba i Sant Celoni o la nova rotonda de Riells i Viabrea amb una inversió de 22 milions.

Les obres ara adjudicades abasten un tram de 4,5 quilòmetres, que s’inicia a la rotonda amb la carretera de Gualba a Sant Celoni i finalitza a la nova rotonda de la Batllòria. En el tram inicial, es preveu una millora dels accessos i es construirà un separador de fluxos mitjançant un zebrat central. A continuació, en un tram d’uns dos quilòmetres, s’eixamplarà la carretera per a fer un tercer carril, per a permetre l’avançament de vehicles amb seguretat.

Entre la rotonda amb la BV-5115 i la nova rotonda de Riells i Viabrea es preveu un separador de fluxos que, a més de reforçar la separació entre sentits de la circulació, permet l’eliminació dels girs a esquerres i afavorir també la seguretat viària. Finalment, es rehabilitarà el ferm al llarg de tota l’actuació i s’actualitzaran elements de seguretat com la senyalització, l’abalisament, el drenatge i els sistemes de contenció.

660 milions

La Generalitat ha aplicat en els últims anys el sistema de carrils 2+1, inspirant-se en l’experiència de Suècia, arran dels resultats positius que té. Mitjançant el programa 2023-2030, el Govern vol estendre aquest model a 400 quilòmetres d’una vintena de carreteres de la xarxa de la Generalitat, amb una inversió global de 660 milions. Es calcula que aquestes intervencions permetran reduir entre el 80 i el 100% dels accidents mortals en els trams on s’actuarà. Entre els punts previstos, hi ha la C-59 entre Palau-solità i Caldes.

Aquest sistema consisteix en configurar diferents trams amb tres carrils de circulació, on el central es va alternant en un sentit i en l’altre, per tal d’habilitar trams d’avançament segurs per als vehicles. A més, una característica essencial per a la seguretat viària de les carreteres 2+1 és que en tot moment disposen d’una separació reforçada dels dos sentits de circulació.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't