El Departament de Territori preveu invertir 4,3 milions en millores al tram de la ronda Nord de Granollers (la C-352) entre l’enllaç amb la C-17 al nus del Tibidabo i l’accés a Corró d’Avall, a les Franqueses, passat el pont sobre el riu Congost. Entre les mesures previstes, hi ha l’ampliació de les voreres per assegurar que tinguin almenys 1,5 metres d’amplada disponibles per als vianants. També la separació d’aquestes de la calçada amb una tanca.
Durant el primer trimestre d’aquest any, la conselleria licitarà la redacció d’un projecte executiu per actuacions encaminades a millorar la seguretat i la integració urbana de la via.
Abans, però, ja s’activarà una primera intervenció amb la instal·lació de xapa a la part baixa de l’ampit del viaducte sobre el riu Congost per evitar caigudes. Taparà l’espai entre la part baixa de les baranes i el paviment. Es posarà als dos costats de la calçada. També es col·locaran diversos radars pedagògics de limitació de la velocitat.
Tot plegat, arriba un any i mig després de l’atropellament mortal que hi va haver l’estiu de 2023 just damunt del viaducte. Hi va morir la conductora d’un patinet veïna de les Franqueses que circulava per la vorera i va rebre l’impacte d’un turisme. El xoc va fer que la noia caigués des de dalt del pont fins al vial que dona accés a la ronda Nord des del passeig de la Ribera, a Canovelles. Arran d’aquest sinistre, els ajuntaments de Canovelles i les Franqueses havien demanat una actuació en aquesta via. A banda, el gener de l’any passat, un motorista també va morir en patir una caiguda prop de la rotonda d’accés als barris de Can Gurgui i Can Duran.
El projecte que es redactarà preveu l’ampliació de les voreres actuals perquè tinguin una amplada mínima d’1,5 metres en tot aquest tram. A banda, s’instal·laran sistemes de contenció per separar l’espai dels vianants a tots dos costats de la calçada. El projecte preveurà, a més, la instal·lació d’enllumenat a tot el traçat. Actualment només n’hi ha en algunes rotondes. També n’hi ha d’específica en els passos de vianants dels accessos de les rotondes que va instal·lar l’Ajuntament de Canovelles l’any 2022 per millorar la seguretat. Anteriorment, entre els anys 2013 i 2014, l’Ajuntament també havia posat semàfors per facilitar el creuament de vianants a les rotondes que fan cruïlla amb l’avinguda Canovelles i el carrer Indústria.
A banda, el Departament Territori preveu la instal·lació de pantalles acústiques per reduir l’impacte sonor de la ronda sobre els habitatges més propers –era una petició del veïnat de Can Duran, com també feien per la C-17, ja instal·lades– i la repavimentació de tot el tram amb asfalt fonoabsorbent amb el mateix objectiu. El projecte inclourà altres accions destinades a reduir l’impacte de la ronda amb l’entorn més proper.
El tram on s’actuarà fa uns dos quilòmetre de llarg. La part més gran, entre la C-17 i el passeig de la Ribera, es va obrir al trànsit el juny de 2006. Tres anys després, el 2009, es va obrir el tram del pont sobre el riu Congost per connectar amb les Franqueses i Granollers coincidint amb l’estrena del túnel urbà al sector de Can Calet.