Territori diu que ja s’ha impulsat la meitat de la inversió prevista al pla de mobilitat del Vallès

El PEMV estarà vigent fins al 2026

El 9 Nou
10/12/2023
Granollers

El 55% dels 2.800 milions d’euros d’inversió previstos al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) 2021-2026 ja s’han impulsat, segons les dades que va donar a conèixer aquest dilluns el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas. També va assegurar que el 80% de la setantena de les actuacions incloses al document ja estan en marxa.

La inversió total del pla contempla tant les obres que executa la Generalitat com les que fan el govern de l’Estat i les administracions locals. És el balanç que fa el Departament de Territori just quan s’arriba a la meitat de la vigència del pla, que acaba al 2026 i que està pensat com “el full de ruta de la mobilitat” al Vallès Oriental i al Vallès Occidental.

Per la conselleria, el balanç de compliment del document és “positiu”, segons van detallar durant la reunió de seguretat del comitè estratègic del PEMV.

Entre les inversions recollides al PEMV per al Vallès Oriental, hi ha el projecte per crear un corredor de busos ràpids a l’eix de la C-59 entre Caldes i Palau-solità a partir de l’ampliació de la calçada amb un tercer carril i la millora dels enllaços al sud del nucli urbà i de Can Valls. Les millores a la C-59 es complementaran amb el tram de calçada 2+1 de la variant de Palau-solità, que donaran més capacitat a la via i permetran eliminar el risc de topades frontals amb la instal·lació d’una mitjana de formigó.

El PEMV també inclou les millores executades a la C-17 amb les ampliacions a tres carrils de les dues calçades –sud i nord— entre Parets i Granollers i altres obres de millora com el nou enllaç amb els polígon de Mango, a Lliçà d’Amunt, i Font del Ràdium, a Granollers.

També s’hi inclouen actuacions a la C-35. Algunes de ja executades com la millora entre Vilalba i Sant Celoni i altres en execució amb l’ampliació de Sant Celoni fins a la Batllòria o la millora dels accessos al nucli urbà de Sant Celoni. També tenen continuïtat dins del PEMV la planificació de la futura variant de la C-59 a Sant Feliu de Codines o les inversions d’acord amb el govern de l’Estat per millorar enllaços a l’AP-7 com el de la C-60 a la Roca.

Sanglas també va ressaltar les millores ferroviàries que suposarà el traspàs de Rodalies. Se suma a obres en marxa com les del desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga amb una inversió de 155 milions per part del govern de l’Estat. I l’impuls de vies ciclables com la que s’està executant entre Sant Celoni i la Batllòria o altres que es projecten en aquest àmbit del Baix Montseny.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't