Territori incorpora a la C-59 un tercer carril d’uns 400 metres entre Sant Feliu i Castellterçol

El carril lent tindrà uns 400 metres de llargada i es farà entre els quilòmetres 25 i 26 de la via

Territori incorporarà a les obres de millora de la C-59 entre Sant Feliu de Codines i Moià un eixamplament de la calçada per crear un tercer carril que faciliti els avançaments en direcció nord. Aquest carril lent tindrà uns 400 metres de llargada i es farà entre els quilòmetres 25 i 26 de la via, al tram entre Sant Feliu i Castellterçol.

Els tècnics de Territori estan acabant de projectar i ajustar aquesta millora que es tirarà endavant dins del projecte per donar més seguretat en aquest tram de 16,5 quilòmetres. La creació d’un punt amb tres carrils per facilitar els avançaments era una de les propostes de millora que es van fer des dels ajuntaments i entitats del territori.

La Generalitat l’ha incorporada després de trobar un punt “on era viable” per les característiques del traçat, confirma a EL 9 NOU Pedro Malavia, sotsdirector general de Projectes i Obres de la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat.

Segons Malavia, hi ha sobre la taula altres petites millores –com més punts amb vorals trepitjables o noves parades de bus– que també s’estan avaluant. La incorporació d’aquests canvis implicarà un increment de la durada de l’obra, que, inicialment, es va fixar que havia de durar 11 mesos i acabar la primavera de 2024.

En aquest tram situat més al sud, a cavall del Vallès Oriental i el Moianès, el projecte preveu la implantació d’un separador de fluxos en un tram de 2,2 quilòmetres als termes de Sant Feliu i Sant Quirze. Hi haurà una franja central vermella per fer més visible la separació entre els sentits de circulació i reduir el risc de xocs frontals.

L’actuació de millora de la C-59 ja és visible en diversos punts. S’està treballant en l’apedaçat del ferm en els punts on estava més malmès. Aquesta feina es vol tenir avançada abans de l’arribada del fred, que no permet fer aquestes tasques. Comporta “restriccions de trànsit que van canviant cada setmana”, diu Malavia, que recorda que s’intenta avisar amb antelació als ajuntaments perquè traslladin la informació als conductors. En la fase final de l’obra, “s’acabarà asfaltant completament” tota la calçada en els 16,5 quilòmetres inclosos en l’actuació.

Lligat al paviment, es fan treballs per habilitar vorals trepitjables d’1,5 metres d’amplada. El projecte inicial preveia més de 6,6 quilòmetres de noves cunetes repartides entre tot l’àmbit de l’obra. L’objectiu és donar més amplada a la calçada en els punts més estrets per reduir el risc d’accident.

L’actuació a la C-59 també preveu una millora a la cruïlla del polígon El Prat, a Moià. S’hi farà un carril central pintat de color vermell per facilitar els girs a l’esquerra. També carrils de canvi de velocitat en la intersecció existent. Amb aquesta intervenció, es reduirà el pas dels camions que van en direcció Barcelona pel tram urbà de la C-59 a Moià.

L’obra que està en marxa també preveu adequar passos de fauna en punts on s’ha detectat que hi creuen animals com senglars, la creació d’apartadors a les parades de bus existents i la renovació de la senyalització i les barreres de seguretat.

La nova rotonda d’El Vapor, a punt

Els treballs de la nova rotonda d'accés al polígon El Vapor, a Castellterçol
Els treballs de la nova rotonda d’accés al polígon El Vapor, a Castellterçol / Griselda Escrigas

Les obres d’urbanització de la nova rotonda que s’ha fet a l’accés al polígon El Vapor, de Castellterçol, des de la C-59 estan molt avançades. A finals d’aquest mes, es preveu que ja estigui operativa per millorar la seguretat en aquesta intersecció. Els conductors hauran de fer la rotonda tot i que l’obra encara no s’haurà acabat del tot perquè quedarà, entre d’altres, la pavimentació final amb la resta dels 16,5 quilòmetres de la C-59.

Altres inversions

Territori està fent l’estudi i planificació per a la millora del tram nord de la C-59, des de Moià fins a l’Eix (C-25). “Identifiquem els àmbits on poder fer millores i parlar-ho amb el territori”, explica Malavia. Fora del Moianès, es redacten els projectes per fer un carril bus i eixamplar la calçada entre Caldes i la rotonda de Palau-solità, per fer rotondes a l’accés sud de Caldes i al barri de Can Valls i per implantar el model de calçada 2+1 al tram de la variant de Palau-solità.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 519 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't