El Departament de Territori iniciarà la nit de dilluns a dimarts les obres de pavimentació final de la calçada en sentit nord de la C-17 entre Parets i Granollers, que s’ha eixamplat amb la construcció d’un tercer carril per millorar la fluïdesa del trànsit. El projecte també millora la seguretat viària amb la construcció d’un vial paral·lel que canalitza totes les entrades a les empreses que hi ha al marge de llevant de la carretera.
Els treballs de pavimentació es faran de nit: de les 10 i a les 6 del matí. Durant aquesta franja horària, es deixarà un únic carril obert en sentit nord, que se situarà a un o altre costat de la calçada en funció de les necessitats de l’obra. Aquesta actuació, que es fa en horari nocturn per reduir l’afectació sobre el trànsit, ha de durar un parell de setmanes. Per preparar-la, durant la setmana passada, ja es van fer treballs de microfresatge del paviment existent per millorar-ne la regularitat.
Prèviament, durant el mes d’octubre, es va construir la nova tanca central de formigó a bona part del tram de l’obra. En aquest cas, sí que es va construir de dia perquè els operaris podien treballar deixant dos carrils oberts al trànsit. Només es van fer de nit, els darrers metres a l’àmbit nord de l’obra, passada la bifurcació del Coll de la Manya, ja en terme de Granollers. També s’han estat instal·lant els nous pòrtics i altres elements de senyalització i enllestint la reurbanització del final del carrer de Can Gurri, a tocar de la masia de Can Volart, que ha deixat de connectar directament amb la C-17.
A partir del 12 de desembre, Territori preveu iniciar els treballs de pintat definitiu de la senyalització horitzontal a tot el tram on s’ha actuat. Això permetrà, durant la segona quinzena de desembre, enllestir el gruix de l’obra i posar en servei els tres carrils en sentit nord i el nou vial paral·lel.
L’estrena de la calçada amb tres carrils i la resta de millores com les rotondes noves als enllaços amb la carretera Interpolar (C-35) i la carretera de Sabadell (C-155) culminarà un procés d’obres que va començar l’octubre de 2021 i que tenia una inversió prevista de 18 milions.
S’afegeix a altres millores com el tercer carril en sentit sud o la millora de l’enllaç de la Vinyota, a Mollet. N’hi ha d’altres que estan en marxa –la reforma de l’enllaç amb els polígons Font del Ràdium, de Granollers, i Can Montcau, de Lliçà d’Amunt– i altres que queden pendents com la nova passera per a vianants i ciclistes entre els carrers de la Impremta i de Can Gurri per unir el nucli urbà de Parets amb el polígon de Can Volart; o la connexió amb l’AP-7 en sentit Tarragona.
{{ comment.text }}