EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Territori iniciarà la millora de la C-59 el primer trimestre de 2023

Les obres s’allargaran durant gairebé un any. L’objectiu principal és millorar la seguretat de la via

El Departament de Territori de la Generalitat ha anunciat l’esperat inici de les obres de la C-59, en el seu tram entre Sant Feliu de Codines i Moià, a principis de l’any vinent.

En una roda de premsa convocada aquest divendres a l’entrada del polígon El Prat de Moià van detallar que aquestes intervencions de condicionament tindran una durada d’11 mesos, gairebé un any durant el qual els treballs conviuran amb el trànsit habitual de la carretera, que es calcula que és de 5.300 vehicles diaris, entre els quals hi ha una elevada presència de camions i vehicles de gran tonatge.

Aquesta concorreguda carretera, que és l’eix principal d’unió entre el Moianès i el Vallès Oriental, ha estat una de les vies amb més sinistralitat de Catalunya durant dos anys consecutius. “El nostre objectiu és millorar la seguretat d’aquesta via i el benestar de les persones”, assegurava Juli Fernández, conseller de Territori.

Les intervencions, que compten amb una dotació pressupostària de 6 milions i mig d’euros, consistiran principalment a ampliar els vorals en alguns trams d’alta sinistralitat, separar millor els fluxos, millorar els accessos als polígons industrials (s’incorporarà una rotonda al de Castellterçol i una incorporació en forma de T al de Moià), incorporar passos de fauna i millorar la seguretat de les parades d’autobús.

La plataforma C-59 Segura també va tenir l’oportunitat de dir-hi la seva en aquesta roda de premsa. Dos representants de l’entitat van lliurar al conseller una auditoria ciutadana que recull les millores que ells consideren necessàries a tota la carretera, no només al tram entre Sant Feliu i Moià.

Des de la plataforma estan molt satisfets en general, però consideren que el projecte té algunes mancances. “Valorem molt positivament sobretot les actuacions més concretes del projecte, com les millores de les entrades als polígons, també el fet que se substitueixi tot el ferm i la incorporació de passos de fauna, que són força pioners a nivell català”, relatava Xavier Bach.

“És molt positiu que s’hagi passat d’1 milió i mig d’inversió inicial a 6 milions i mig, però una de les qüestions importants que no queda recollida és l’ampliació de la calçada de tota la carretera.”

L’alcalde de Moià, Dionís Guiteras, també es va fer present a la roda de premsa i valorava molt positivament el projecte. “Hem hagut de lamentar molts accidents mortals perquè la infraestructura no té la talla. Ara esperem que es redueixi a 0.”

Pel que fa a les afectacions a la mobilitat, el conseller va explicar que treballaran de manera coordinada i fluida amb tots els Ajuntaments del tram afectat per tal que aquests “puguin emetre una comunicació clara i transparent a la ciutadania”.

“Els usuaris han de saber en quin tram s’estan fent les obres en cada moment per tal d’intentar minimitzar al màxim les molèsties”.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 516 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't