Territori inicia les obres per ampliar amb un tercer carril la C-35 de Sant Celoni a Riells i Viabrea

Hi haurà un separador central de formigó que separarà els dos sentits de circulació i reduirà el risc de xocs frontals

El Departament de Territori ha iniciat les obres per ampliar la C-35 amb un tercer carril entre Sant Celoni i la rotonda de Riells i Viabrea, a la Seva, a tocar del nucli de la Batllòria. Això permetrà dotar a la calçada d’una nova configuració amb el format de carretera 2+1, que ja s’aplica a part del traçat entre Sant Celoni i Vilalba Sasserra, on es va estrenar al gener.

Amb aquesta obra, la carretera passarà a tenir els dos sentits de circulació separats per una tanca central de formigó. En un sentit, hi haurà dos carrils. En l’altre, un. L’objectiu és millorar la seguretat viària reduint el risc de topades frontals.

Les obres comporten una inversió de 8,4 milions d’euros i s’actua en un àmbit de 4,5 quilòmetres de llarg. També inclouen la construcció d’una via segregada per a ciclistes en tot aquest tram que busca promoure l’ús de la bicicleta en la mobilitat quotidiana en tot aquest àmbit on hi ha diversos polígons i activitats industrials.

L’obra inclou altres intervencions com la renovació del ferm o l’adequació de la senyalització vertical. Els treballs es financen amb fons europeus i el termini d’execució és de 12 mesos.

L’actuació entre Sant Celoni i el límit amb la Selva s’afegeix als treballs per reordenar els accessos a tot el tram de la C-35 que travessa el nucli urbà de Sant Celoni. Aquest altre projecte, amb un pressupost de 2 milions d’euros, preveu la construcció d’una nova rotonda i la supressió dels accessos directes en un tram de dos quilòmetres amb la creació de noves falques per a la incorporació dels vehicles.

En tot aquest tram, la calçada quedarà separada per una franja zebrada que reforçarà la separació dels dos sentits de circulació. Això implicarà una reducció de l’amplada dels carrils de circulació. Els treballs inclouen la millora del ferm en tot el tram de dos quilòmetres, ampliacions puntuals de la calçada als punts on s’han dissenyat les noves incorporacions, la construcció d’elements de drenatge i la millora de la senyalització i les barreres de seguretat. La durada prevista és de 12 mesos.

Potenciar la bicicleta

Amb el propòsit de promoure la descarbonització de la mobilitat, Territori també està redactant el projecte constructiu per fer una via ciclista entre Sant Celoni i Vilalba. Passarà pel costat de la C-35 amb un recorregut de set quilòmetres. La inversió prevista a l’obra és de 2,8 milions.

També s’ha impulsat un segon projecte de via ciclista per connectar l’estació de tren de Palautordera i la rotonda de la C-35, en paral·lel a la BV-5301. És un quilòmetre de llargària que donarà continuïtat al tram existent entre l’estació i el nucli urbà de Palautordera. El pressupost és d’1,1 milions.

Tot plegat, forma part de les inversions que s’han fet i programat per la C-35 que sumen, en total, una inversió de 22 milions.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà l’Eurocopa de futbol?

En aquesta enquesta han votat 61 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't