El Departament de Territori ha posat en servei l’ampliació de la calçada de la C-35 entre Sant Celoni i el poble de la Batllòria i Riells i Viabrea (la Selva) que s’ha configurat amb el model 2+1: dos carrils en un sentit i un en l’altre que es van alternant separats per una tanca central de formigó que evita els xocs frontals. L’actuació dona continuïtat al tram de 2+1 que es va fer entre Sant Celoni i l’accés a la urbanització Baronia del Montseny.
L’ampliació de la calçada s’ha posat en servei. Amb tot, l’obra encara no està acabada. A la tardor, es farà la capa final de pavimentació. Mentrestant, se seguirà treballant en la construcció de la via segregada per a ciclistes que cobrirà el mateix tram i que, en un futur, tindrà continuitat cap al sud per la mateixa C-35 i connectarà, en paral·lel a la BV-5301, amb l’estació de tren de Palautordera i el nucli urbà de Santa Maria de Palautordera.
El projecte ha permès la reorganització dels accessos a diverses zones d’activitats econòmica i urbanitzacions situats al peu de la carretera.
La Generalitat ha invertit 8,4 milions en aquest projecte que afecta un tram d’uns 4,5 quilòmetres per on passen uns 20.000 vehicles cada dia. Els treballs van iniciar-se el novembre de 2023 i s’han allargat més del previst inicialment.
L’actuació entre Sant Celoni i el límit amb la Selva s’afegeix als treballs per reordenar els accessos a tot el tram de la C-35 que travessa el nucli urbà de Sant Celoni i que encara està en execució. En els darrers anys, la Generalitat ha fet altres actuacions en el tram del Baix Montseny de la C-35 com la construcció d’una nova rotonda a l’encreuament de la C-35 i la GI-552 a Riells i Viabrea, o el 2+1 i la reforma integral del tram entre Vilalba i Sant Celoni.
{{ comment.text }}