El Departament de Territori ha presentat aquest dilluns a la tarda el projecte de millora d’un tram de 2,9 quilòmetres de la C-59 entre l’accés sud de Caldes i la rotonda de Palau-solità i Plegamans, al punt nord de la variant. El projecte se sotmetrà, en breu, a audiència pública, un tràmit necessari per poder-lo aprovar definitivament i licitar les obres. L’impuls d’aquest projecte ja s’havia anunciat el març de 2023.
Veïns de Can Valls i de Torre Negrell han omplert la sala de plens, on s’ha fet la presentació. La millora de seguretat de l’accés als barris des de la C-59 era una demanda històrica del veïnat. El director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat, ha presentat el projecte.
La inversió prevista amb el projecte és de 15 milions d’euros, més de la que es va preveure inicialment. Preveu un eixamplament de la C-59: entre l’accés sud de Caldes i l’entrada de Can Valls es construirà un nou carril exclusiu per a autobusos a cada costat de la calçada. Entre l’accés a Can Valls i la rotonda de Palau-solità hi haurà un carril bus exclusiu en sentit sud i un de parcial en sentit nord. Aquests carrils bus formen part de l’estratègia de carrils BRCAT del Departament de Territori per afavorir el transport públic amb carrils exclusius que contribueixin a incrementar la velocitat comercial de les línies.
Amb el mateix objectiu, es produirà una reorganització de les parades de bus de Can Valls i Torre Marimon, al peu de la C-59. S’unificaran i s’habilitaran apartadors perquè l’aturada dels autobusos no perjudiqui el pas de vehicles per la carretera i els passatgers puguin accedir al bus amb tota la seguretat.
Tots dos accessos -Caldes sud i Can Valls- es reorganitzaran amb la construcció de dues noves rotondes. A més, es millorarà la rotonda del costat nord de la variant amb un ramal directe de la sortida des de Palau-solità cap a la C-59 en direcció nord i amb l’eixamplament de l’accés a la rotonda des del nord perquè es faci amb dos carrils i no només un com passa ara.
Mobilitat a peu i en bicicleta
Per afavori la mobilitat a peu i en bicicleta, el projecte incorpora una via segregada per a vianants i ciclistes en tot aquest traçat entre l’accés sud de Caldes i la rotonda de Palau-solità. Es construirà al costat de ponent de l’actual calçada, el de Torre Marimon. A la nova rotonda de Can Valls, es preveu un pas de vianants regulat per semàfors amb polsador. Facilitarà l’accés a peu i en bicicleta a les parades de bus i a la via segregada.