QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Territori prohibeix els camions al tram urbà de la ronda Sud de Granollers

El Departament de Territori i l’Ajuntament de Granollers instal·len la senyalització que farà efectiva la prohibició de passar pels 1.350 metres de la C-352 a la trama urbana de Granollers

El 9 Nou
16/01/2023
Granollers

El Departament de Territori i l’Ajuntament de Granollers han començat a instal·lar la senyalització que prohibirà l’accés de camions de més de 7,5 tones pel tram urbà de la ronda Sud, entre el pont sobre el riu Congost, al costat oest, i la rotonda amb el carrer Esteve Terrades, a la banda est. L’actuació va iniciar-se la setmana passada i seguirà aquest per completar-se.

A la ronda Sud, són uns 1.350 metres de recorregut que no serà accessible per als camions més grans. La prohibició s’afegeix a la que ja estava vigent des de la primavera de 2019 i que impedeix la circulació dels vehicles de mercaderies perilloses.

Segons han explicat fonts del Departament de Territori a EL 9 NOU per fer efectiva la prohibició de pas de camions al tram urbà de la C-352 es col·loquen vuit senyals nous, alguns dels quals substitueixen els existents. Hi ha cartells laterals, fletxes i senyals específics de la prohibició de circulació a camions. Se’n posen als dos extrems de la ronda Sud però també a les vies d’accés per alertar els xofers en ruta. Són l’accés a Granollers des de la C-17 al Coll de la Manya, a la carretera Interpolar (C-35) i a la carretera del Masnou (BP-5002).

Els treballs van iniciar-se dimarts passat amb la fonamentació als punts on es posen nous senyals. Dijous, ja es va començar a fer canvis de senyalització –per exemple en un pòrtic que hi ha a l’entrada de Granollers pel Coll de la Manya– i a instal·lar els nous senyals o modificar els existents.

Per la seva banda, l’Ajuntament de Granollers instal·larà durant la setmana que ve 25 senyals de prohibició de pas de camions de més de 7,5 tones a vials propers a la ronda Sud com l’avinguda Europa, el carrer Lluís Companys, les sortides de la rotonda del Camí Ral o al camí de Can Muntanyola. En algun cas, aniran acompanyades de senyals de direcció obligatòria per a camions per remarcar el recorregut alternatiu.

El regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia, creu que, a banda de la prohibició, caldria instal·lar un sistema de càmeres per controlar-ho i reclama a la Generalitat que ho faci. “Ens diuen que no es fa enlloc i tampoc aquí”, diu.

La prohibició del pas de camions pel tram urbà de la ronda Sud era una de les peticions que feien des de l’assemblea Integració Ronda i Sud de Granollers, que el febrer de 2018 va començar a mobilitzar-se. Els veïns també reclamen mesures per controlar aquesta mesura i la velocitat de la resta de vehicles que passen pel tram urbà de la C-352, com la instal·lació de radars.

Uns 2.500 camions al dia

Pel tram urbà de la ronda Sud, hi passen cada dia uns 2.500 vehicles pesants. Són dades del recompte que Territori va fer entre els mesos de setembre i octubre de 2021, just després de l’aixecament de les barreres dels peatges de l’AP-7 i la C-33.

Pel punt de control entre les cruïlles dels carrers Lluís Companys i Francesc Macià hi passaven uns 2.400 camions al dia de mitjana. Entre Francesc Macià i la rotonda d’Esteve Terrades, uns 2.500. La xifra marcava un descens per damunt del 30% respecte a un estudi que s’havia fet l’any 2019: aleshores es van quantificar 3.550 vehicles pesants de mitjana al tram oest i 3.800 al tram est.

A la carretera del Masnou, la davallada va ser més contundent: de 3.000 camions al dia els feiners sumant els dos sentits de circulació, a 800. Des de l’estudi del setembre de 2021, no s’ha fet cap altre recompte de trànsit a la zona.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 139 persones.