QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Territori redueix a 40 km/h la velocitat permesa al tram urbà de la C-59 a Sant Feliu

El Departament de Territori ha rebaixat la velocitat màxima permesa dels 50 quilòmetres per hora a 40 al tram urbà […]

El Departament de Territori ha rebaixat la velocitat màxima permesa dels 50 quilòmetres per hora a 40 al tram urbà de la C-59. El canvi s’ha fet coincidint amb les obres de repavimentació de tota la calçada de la travessia urbana d’aquesta carretera.

La reducció de la velocitat permesa va ser una petició que l’Ajuntament de Sant Feliu va traslladar a la Generalitat en el marc de les converses que mantenen en relació amb el projecte de la nova variant. Fa aproximadament mig any, es va fer la petició formal d’aquest canvi, que s’ha fet efectiu ara. “Aprofitant que s’havia d’instal·lar nova senyalització, ho han fet”, detalla l’alcalde, Pol Cabutí.

També destaca el fet que s’hagi renovat el ferm de tota la travessia urbana. “S’anaven fent pedaços i la darrera vegada ja vam demanar que calia fer una renovació de tota la capa de rodadura”, detalla. S’havia programat per la primavera però es va endarrerir. “Es proposaven fer-ho a la tardor però vam insistir i vam aconseguir que es pogués fer durant l’agost quan hi ha menys trànsit”, afegeix l’alcalde.

L’objectiu del canvi és millorar la seguretat viària a tot el tram urbà de la C-59. La mesura va en la línia de les accions relacionades amb el trànsit que s’inclouen al Pla Local de Seguretat que es va aprovar el mes de juny passat.

En la mateixa línia, l’Ajuntament ha demanat a la Diputació que redueixi els límits de velocitat actuals que hi ha a la carretera de Sant Miquel del Fai i a la de Sant Llorenç, en direcció a Gallifa. En aquest cas, l’aposta és rebaixar-la a un màxim de 30 quilòmetres per hora. Estan pendents d’una trobada sobre el terreny amb responsables de carreteres de l’organisme provincial per avaluar la petició municipal.

L’Ajuntament també ha volgut reforçar la seguretat viària amb la instal·lació de radars pedagògics tant al tram urbà de la C-59 com al de la carretera de Sant Llorenç. A la C-59, n’hi ha dos d’instal·lats, un per cada sentit de circulació. Estan situats entre la rotonda d’entrada al poble pel costat sud i la plaça Doctor Robert. En paral·lel, es treballa per eliminar els aparcaments damunt de les voreres que es produeixen en punts de les tres carreteres.

Cabutí també valora que, dins de l’obra de construcció de la variant de la C-59, s’ha establert una partida de 100.000 euros per actuar a l’actual carretera. “Servirà per reparar l’impacte que pugui tenir la pròpia obra sobre el tram urbà de la C-59 a Sant Feliu”, ressalta l’alcalde a EL 9 NOU.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 139 persones.