QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Territori i Sant Celoni pacten canvis a l’obra de millora dels accessos de la C-35

Entre d’altres, es farà la connexió de la nova rotonda des del carrer Olzinelles per la banda del nucli urbà

El 9 Nou
14/02/2025
Sant Celoni

L’Ajuntament de Sant Celoni i el Departament de Territori, Habitatge i Transició Energètica han pactat incorporar uns canvis al projecte de millora dels accessos al poble des de la C-35 que inclou la construcció d’una rotonda, que ja està feta. Això ha fet aturar els treballs mentre es modifica el projecte original. La previsió és que l’obra torni a engegar aquesta primavera i s’acabi a l’estiu, han detallat fonts de la conselleria a EL 9 NOU.

Les millores acordades amb l’Ajuntament són: la connexió de la nova rotonda des del carrer Olzinelles per la banda del nucli urbà de Sant Celoni, la incorporació de modificacions a la secció transversal del vial lateral entre els carrers València i Menorca, la modificació de la sortida des carrer Doctor Ferran cap a la C-35 en direcció Girona i la creació d’una nova sortida al camí Romà cap a la C-35 amb un carril de trenat que eviti els vehicles que circulen per aquest vial i volen incorporar-se en direcció Granollers hagin d’entrar cap al nucli urbà per tornar a sortir a través de la rotonda d’entrada al poble.

Els treballs van iniciar-se la tardor de l’any 2023 i estava previst que quedessin enllestits a finals de 2024. L’adjudicació es va fer per 2,2 milions d’euros, un preu que els canvis introduïts al projecte faran variar.

L’obra del 2+1

En paral·lel, Territori avança les obres per eixamplar la calçada de la C-35 entre la sortida nord de Sant Celoni i la rotonda de la Batllòria. La calçada es configurarà amb un format de 2+1, és a dir, dos carrils en un sentit i un en l’altre separats per una mitjana central de formigó. El 2+1 anirà des de la rotonda propera al parc de Bombers fins a la de la carretera de Gualba amb un tram amb dos carrils per cada sentit al llarg d’aquest traçat.

L’actuació busca millorar la fluïdesa del trànsit i augmentar la seguretat dels avançaments reduint el risc de xocs frontals. També es millora la seguretat en els accessos als polígons de la zona. Segons fonts de Territori, es preveu habilitar el carril addicional a finals de març. Llavors, quedarà pendent la darrera capa del ferm i la instal·lació de la senyalització definitiva.

En canvi, no es treballa actualment en la construcció de la nova via ciclista paral·lela a la C-35 des de Sant Celoni fins a la Batllòria perquè cal introduir-hi unes millores d’acord amb l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). Es preveu reprendre aquests treballs durant aquest primer trimestre.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 371 persones.