QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Territori farà un tercer carril i instal·larà una mitjana central de formigó a la variant de Cardedeu

El govern programa l’obra per a l’any 2026. Afectarà un tram de cinc quilòmetres amb una inversió de 5,6 milions

El Departament de Territori ampliarà cinc quilòmetres de la C-35 entre la Roca i Llinars amb un tercer carril. Això permetrà instal·lar una mitjana central de formigó a la carretera per separar els dos sentits de circulació i reduir el risc de topades frontals. L’actuació es farà al tram de la variant de Cardedeu i representarà una inversió de 5,6 milions. S’ha programat per a l’any 2026.

Per aquest mateix any, ja es preveu intervenir en un tram de 4,5 quilòmetres entre Llinars i Vilalba. La inversió prevista és de 5,6 milions.

Aquesta actuació forma part del Programa Carreteres 2+1 de la Xarxa Viària de la Generalitat de Catalunya que l’exectiu ha aprovat aquest dimarts. Es busca reduir el risc de xocs frontals i reduir les víctimes mortals en aquests trams de carreteres.

Comptant les obres ja fetes i en execució, la Generalitat preveu transformar 418 quilòmetres de carretera que ara tenen un únic carril per sentit (1+1) a vies amb dos carrils per un sentit i un per l’altre (2+1). Es preveu que actuant al 7% de la xarxa viària s’aconsegueixi una reducció del 20% de les víctimes mortals.

Al Vallès Oriental, es preveu una actuació a la C-59 a Caldes en un tram de 3 quilòmetres. El projecte es redactarà entre ara i l’any 2027 i les obres s’executaran a partir de 208 i fins al 2030.

El programa inclou obres ja executades com la millora de la C-35 entre l’accés a Baronia del Montseny i Sant Celoni o obres que s’estan fent actualment com el 2+1 entre Sant Celoni i Riells i Viabrea amb una inversió de 7,2 milions en 4,5 quilòmetres de carretera.

De la Batllòria cap al nord, Territori preveu donar continuïtat a l’ampliació amb el format 2+1: per programar al 2027 es preveu actuar en 2,5 quilòmetres en Riells i Viabrea i Sant Feliu de Buixalleu amb una inversió de 8,5 milions.

Banda sonora central

Per reduir els accidents frontals, Territori també implantarà bandes sonores al centre de la calçada de diverses carreteres per remarcar la separació entre els dos sentits de circulació. Entre 2025 i 2026, se’n posaran a cinc quilòmetres de la BV-5105 entre la Roca i Cardedeu; a 24,9 quilòmetres de la C-35; i a 19,3 de la C-59.

LA PREGUNTA

Li agrada l’elecció de Lleó XIV com a nou papa?

En aquesta enquesta han votat 568 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't