Toni Arrizabalaga, director del Museu de Ciències Naturals de Granollers (MCNG), va rebre divendres al vespre la placa d’honor de l’Agrupació Excursionista de Granollers. Va ser durant la diada del soci que es va fer al local de l’entitat al carrer Corró. També es van entregar les insígnies d’argent i d’or als socis que fa 25 i 50 anys que ho són. L’acte vca aplegar una vuitantena de persones. Toni Almirall, president de l’AEG, va ser l’encarregat de lliurar-li la plaça.
En rebre el reconeixement, Arrizabalaga es va reivindicar com a excursionista. Ho va fer amb un bastó a les mans que porta inscrites les etapes que ha fet dels GR11 i GR10. “No he fet mai la Matagalls-Granollers ni he estat mai un soci gaire actiu a l’Agrupació però soc un excursionista”, va dir Arrizabalaga, soci de l’AEG des de fa molts anys. El director del MCNG va reivindicar una visió de l’excursionisme que “no és competitiva ni esportiva, que és una comunió amb la natura i el país”.
També va recordar els seus inicis amb l’escoltisme de petit amb un agrupament escolta del barri de Gràcia, quan vivia Barcelona. “La meva primera excursió va ser a Santa Maria del Montnegre. Vam anar amb tren fins a Sant Celoni i, des d’allà, amunt portant la tenda de campanya, que no pesava pas poc”, recordava el director del MCNG, que va agrair el reconeixement de l’Agrupa. “Estic molt emocionat i molt agraït”, va exposar.
L’historiador Joan Garriga va fer la glosa de la figura d’Arrizabalaga. Va definir-lo com un “científic d’equip” i va ressaltar el seu paper per fer créixer i convertir el MCNG en un equipament referent. “El Museu és una feina d’en Toni Arrizabalaga però ell sempre ha tingut la voluntat de fer-ho en equip”, deia.
El va definir com “un home silenciós”, com “una persona senzilla però molt culta” i que “parla quan ha de parlar”, com un “treballador incansable” i un divulgador del coneixement científic amb “un discurs reflexiu i analític, eficaç i molt clar en les exposicions”. És “un gran pedagog”, va sintetitzar. “Plegues però no deixis de fer coses”, li va demanar Garriga amb referència a la seva imminent jubilació amb els 65 anys ja fets. “I que no se li deixi de preguntar”, va demanar.
En la diada de divendres, l’AEG va lliurar sis insígnies d’argent als socis que fa 25 anys que ho són. La van rebre Encarna Domínguez, Laura Palacios, Xavier Prat, Marc Martínez, Mariona Montpart i Joan Corbera. Els dos últims no van poder ser presents a l’acte. A més, es van concedir nou distincions d’or per mig segle com a socis a Esteve Llopart, Antoni Arasa, Maria Lucero, Lluís Colomé, Carme Costa, Jordi Cuquet, Josep Pujades, Maria Dolors Requena i Joan Rosàs.