Un estudi de la Diputació de Barcelona encarregat per l’Ajuntament de les Franqueses xifra en uns 2,7 milions d’euros el cost que tindrien les actuacions urbanístiques per transformar tot l’entorn de l’estació de tren de Corró d’Avall, entre el Camí Antic de Vic, al polígon industrial Congost, i la carretera de Ribes, fins a arribar a la nau de l’antiga fàbrica Agroquímica del Vallès, coneguda també com a Can Giralt. El sector inclou un espai que actualment està en obres per la modernització de l’estació i el desdoblament de la línia R3 de Rodalies. Adif ha construït un nou pas per sota les vies entre la carretera de Ribes i les antigues casernes dins del projecte. L’Ajuntament haurà de fer la urbanització posterior per posar-lo en marxa.
L’estudi ha analitzat tot l’entorn i les seves potencialitats d’ús i connectivitat per tal de donar criteris a l’Ajuntament per a la urbanització de l’entorn més immediat i la valoració d’aquest, tant des del punt de vista patrimonial com de paisatge. El document lliurat a l’Ajuntament concep l’illa d’equipaments del sector oest com un futur àmbit estratègic dinamitzador de l’activitat del municipi.
Les propostes d’actuació es plantegen per fases i es prioritzen les actuacions més properes a les vies i als passos, a banda i banda: la plaça de l’estació, a l’est, i el front del recinte patrimonial del sector oest. La plaça de l’estació es concep com un espai d’intercanvi modal on es facin visibles els passos sota vies, tot integrant-los en un espai de qualitat ambiental. A l’altra banda de les vies, es proposa fomentar la connectivitat a peu entre l’estació i l’aparcament proper i es preveu dotar l’espai d’ombra i de mobiliari.
Amb aquest estudi, l’Ajuntament de les Franqueses disposa d’una eina que analitza els possibles usos futurs, els criteris d’actuació i els costos aproximats de la intervenció per facilitar la decisió sobre les inversions a fer.
{{ comment.text }}