Una incidència a Montcada marca el primer dia de tall per les obres de desdoblament de la línia R3

El servei per carretera que ja estava previst s’ha hagut de reforçar per fer arribar els passatgers fins a Barcelona

El tall de l’R3 per les obres de desdoblament de la via ha començat aquest dijous marcat per una incidència que ha obligat a interrompre la circulació entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. El portaveu de Renfe, Antoni Carmona, ha explicat que la incidència els ha obligat a reaccionar ràpid per reprogramar el servei i “garantir la mobilitat”.

D’aquesta manera, durant les tres hores que ha durat el tall elèctric entre les dues estacions, els autobusos que acabaven a Mollet s’han perllongat fins a Fabra i Puig. Amb tot, Carmona ha defensat que el servei s’està comportant “amb normalitat” i ha explicat que el fet que les obres hagin començat en dies festius, amb menys volum de viatgers, els permetrà “ajustar” el pla dissenyat.

Renfe ha distribuït una cinquantena d’informadors per totes les estacions de l’R3 afectades pel tall provocat per les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga que s’allargarà fins a la segona quinzena del mes de gener.

L’operadora del servei ha planificat un dispositiu que contempla un tren per sentit cada mitja hora, la mateixa freqüència que hi havia abans del tall al tram sud de la línia. Al nord, es manté la freqüència que, en algunes hores del dia, ja era superior. A més, també s’ha previst un servei alternatiu per carretera amb autobusos directes des de Centelles i La Garriga fins a Mollet o Sagrera-Meridiana i d’altres que paren a les diferents estacions de la línia.

“No podem parlar d’un increment mitjà en el temps de trajecte perquè dependrà de l’hora que es faci el desplaçament per carretera”, ha dit el portaveu de Renfe, Antonio Carmona. “Evidentment la millor alternativa per anar a Barcelona és el tren, però les obres han obligat a establir un servei alternatiu per carretera”, ha afegit. Aquest temps també serà variable depenent de les incidències que es puguin produir a la línia.

Justament aquest dijous en què començava el tall se n’han produït dues. La primera, que no ha afectat només a l’R3, s’ha produït a primera hora pel robatori de cable a la subestació elèctrica de la Torrassa i ha provocat que la circulació de trens a l’àrea de Barcelona hagi quedat restringida durant una hora i 40 minuts.

La segona ha estat la incidència per manca d’alimentació elèctrica entre les estacions de Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. Mentre Adif arreglava l’averia, Carmona ha explicat que Renfe ha reprogramat el servei per garantir que els viatgers poguessin arribar a Barcelona allargant els autobusos que acabaven el servei a Mollet fins a Fabra i Puig.

Retards en les previsions d’arribada a destí dels usuaris

La Jana, l’Abril i la Laia són tres amigues que volien aprofitar el pont del Pilar per anar a passar uns dies a Ribes de Freser. El seu periple des de Barcelona s’ha vist afectat per les incidències i tot i que la seva previsió era ser a Ribes a les 11 del matí, probablement no hi arribaran fins a les 4 de la tarda.

“Ens pensàvem que seria molt més fàcil, que hi hauria moltes més indicacions, però hi havia poca informació”, ha lamentat la Jana. De la seva banda, l’Abril ha explicat que dels dos dies i mig d’estada, “realment només en tindrem un perquè avui l’hem perdut gairebé tot”. Amb tot, les tres amigues s’han resignat: “Paciència, estem juntes i això és l’important”.

La Sílvia és una usuària puntual de l’R3 que ha sortit de Vic amb destí final a Badalona. A l’estació de Centelles havia d’agafar un tren cap a Barcelona. “No en tenia ni idea que avui començaven les obres, però agafar el tren sempre és una aventura”, ha dit. “T’ho has d’agafar amb calma perquè si no estaríem tots enfadats i això no serveix per a res”, ha dit amb to amable.

Un altre dels usuaris puntuals de la línia és en Josep, veí de Centelles. “Amb aquests horaris si tens una visita al metge a Barcelona o una cita que hi has de ser puntual no arribaràs”, ha assenyalat. En el seu cas, ha explicat que es planteja l’alternativa del vehicle privat en els casos que hagi d’anar al metge i deixar de fer servir el tren mentre durin les obres.

En Paco és un usuari que ha sortit aquest matí des de l’Hospitalet de Llobregat a primera hora i ha enxampat la incidència derivada del sabotatge a la Torrassa i la incidència de Montcada. “Entenc que les obres siguin per millorar la línia, però si hi ha incidències d’aquest tipus han de preveure que hi hagi un tren extra per quan arribi l’autobús”, ha reivindicat.

“Ara ens hem d’esperar aquí més d’una hora fins que passi el proper tren programat fins a Ribes”, ha lamentat. “A mi m’encanta viatjar en tren, però això d’avui és horrorós, no m’havia passat mai”, ha assenyalat.  

LA PREGUNTA

Creu que la taxa d’alcoholèmia per poder conduir s’hauria de rebaixar?

En aquesta enquesta han votat 658 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't