QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Usuaris de l’R2 Nord impulsen una plataforma per reclamar un millor servei a la línia

L’entitat Cardedeu Vital i la Comunalitat de Cardedeu han donat suport als usuaris per canalitzar el malestar que, fins ara, es recollia en un grup de Telegram

El 9 Nou
10/02/2025
Cardedeu

Usuaris de la línia R2 Nord han constituït una plataforma per reclamar un millor servei ferroviari als municipis per on passa aquesta infraestructura: la Llagosta, Mollet, Montmeló, Granollers, les Franqueses, Cardedeu, Llinars, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni i Gualba, amb estació al Vallès Oriental. S’ha creat un grup de treball format per una vintena de persones que ja ha fet tres trobades.

L’entitat Cardedeu Vital i la Comunalitat de Cardedeu han donat suport als usuaris per canalitzar el malestar que, fins ara, es recollia en un grup de Telegram. Amb la plataforma Salvem l’R2 Nord, es vol anar més enllà i esdevenir un inerlocutor vàlid per a les administracions amb competències en l’àmbit ferroviari: la Generalitat, per una banda, i Adif i Renfe, per l’altra.

La plataforma ha confeccionat un manifest fundacional on denuncien una problemàtica de base: freqüència insuficient de trens que s’accentua de Granollers cap al nord en un territori que en els darrers anys ha vist com s’incrementava de manera notable la població. Segons denuncien, en els darrers mesos s’hi han afegit altres aspectes: un “incompliment constant dels horaris i supressió, gairebé a diari, de trens, molt en hora punta”, “massificació de gent als trens”, “incidències recurrents sense informació clara als afectats”, per exemple, amb aturades llargues del servei i “estacions amb infraestructures deficients”.

Per solucionar-ho, aposten perquè Renfe compleixi els horaris establerts d’entrada i perquè hi hagi un increment de les freqüències. Maria Vidal, de l’entitat Cardedeu Vital, que els ha donat suport, posa l’exemple dels caps de setmana amb només un tren per hora a les estacions situades al nord de Granollers Centre. També demanen trens que puguin assumir el volum d’usuaris i la realització d’inversions per millorar el servei. “Des del setembre, hi ha hagut un increment de les incidències. Anul·len trens sense avisar i això abans no passava. I si un tren s’anul·la no s’informa del perquè”, detalla Vidal.

Des de Salvem l’R2 Nord apunten que tot plegat genera problemes als usuaris, com els laborals o els de seguretat per la massificació dels trens durant els recorreguts. També resta gent al transport públic en detriment del vehicle privat i té un impacte a nivell econòmic pel territori.

Salvem l’R2 Nord preveu fer alguna acció festiva de reivindicació. En paral·lel, el grup de treball ha elaborat una moció que es presentarà als ajuntaments de la línia perquè l’aprovin. També demanen poder reunir-se amb responsables del Departament de Territori i de Renfe i d’Adif.

Adhesions d’altres entitats

La plataforma ja suma adhesions d’una dotzena d’entitats, com la plataforma per la Promoció del Transport Públic (PTP) o el sindicat CCOO. També aposten per treballar en xarxa amb altres col·lectius semblants que hi ha arreu del territori català. Han creat un web –salvemr2-cat– on recullen el manifest i la resta d’informació que estan generant.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 139 persones.