Veïns del carrer Joanot Martorell, a tocar de l’estació de Granollers-Canovelles, han presentat diverses instàncies a l’Ajuntament demanant un canvi de lloc de la parada dels autobusos que fan el servei alternatiu per carretera pel tall de la línia R3 des de l’octubre.
A finals d’octubre, Renfe va modificar el punt de parada per als usuaris que agafen els autobusos en direcció Parets, que es va traslladar al carrer Pau Carbó, en una zona on hi viuen menys persones. En canvi, no es va moure la parada dels que van en direcció a les Franqueses. Aquí els busos s’aturen davant d’un magatzem de l’empresa Reckitt però puntualment, quan s’acumula més d’un vehicle, també s’acosten a una zona on hi ha un parell d’habitatges.
Els veïns asseguren que tot i el trasllat d’una de les dues parades continuen patint problemes derivats del soroll que fan els motors o els busos quan fan maniobres. També per la presència de persones que parlen entre elles o per telèfon. A més, citen altres problemes com l’acumulació de gent a unes voreres que són estretes i que dificulten el pas a peu i amb cotxets de nens petits o deixen brossa.
Els veïns també recorden que el servei alternatiu funciona des de primera hora del matí fins a la mitjanit. “És constant, no podem descansar. La meva habitació dona al carrer i un autobús esperant molesta, i molt”, diu un dels veïns.
Els veïns consideren que la parada s’hauria pogut situar en algun carrers on no hi hagués veïns. “Aquí hi viu molta gent però tenim un polígon al costat on no hi viu ningú”, detalla un dels veïns que han denunciat la situació a EL 9 NOU. Proposen que les parades s’haurien pogut situar a l’avinguda de l’Estació del Nord –on ja s’aturen línies d’autobús– o al passeig de la Conca del Besòs. Reclamen que es tingui en compte de cara al segon tall, que hauria de començar l’estiu proper i serà més llarg.
La resposta de Renfe
Fonts de Renfe consultades expliquen que la decisió de situació de les parades es pren en diàleg amb els ajuntaments i les empreses d’autobusos que fan els serveis alternatius per carretera. Es busquen llocs propers a les estacions però també es tenen en compte les facilitats d’accés i maniobra dels autobusos. La companyia demana disculpes però recorda que són “fets puntuals” i “situacions provisionals i excepcionals”.