QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Tagamanent es declara territori català lliure amb l’abstenció del PSC

Tagamanent s’ha sumat als municipis del Vallès Oriental que s’han declarat territori català lliure i sobirà. El ple de dimecres ho va aprovar a través d’una moció que va rebre el suport de CiU, ERC i la CUP, tots a l’oposició. Gent per Tagamanent-PM, que està vinculat al PSC, es va abstenir.

Amb Tagamanent, ja són 12 els municipis del Vallès Oriental que han aprovat mocions sobiranistes en les darreres setmanes. El moviment va començar per la Garriga i l’Ametlla i s’hi van anar afegint Caldes, Santa Eulàlia, Bigues i Riells, les Franqueses, Cardedeu, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Pere, Santa Maria de Palautordera i Sant Celoni.

La moció demana al president de la Generalitat i al Parlament que iniciïn, en el termini més breu possible i abans de l’11 de setembre de 2014, el procés de declaració de la sobirania nacional catalana i convoquin els referèndums i consultes necessàries per preparar la transició cap al nou estat català. A més, es proposa que es vagin desenvolupant estructures pròpies d’estat com la hisenda pròpia. El text també apel·la a l’esperit cívic de tot Europa i en especial a l’Estat espanyol “per tal que s’imposi una solució democràtica dels conflictes i s’avanci en els ideals de pau, el treball, la llibertat, l’amistat i la germanor entre els pobles del món”.

Tagamanent va ser un dels municipis que van celebrar la consulta ciutadana amb un victòria del sí amb el 89% dels vots i una participació del 49%.

LA PREGUNTA

Creu que el president del govern espanyol ha de convocar eleccions anticipades?

En aquesta enquesta han votat 2190 persones.