Des d’aquest dissabte i fins al 10 de desembre, no hi haurà connexió directa amb tren entre les poblacions del Vallès Oriental per on passa la línia R2 de rodalies i l’estació de l’aeeroport del Prat. Els trens cap a l’Aeroport sortiran de l’estació de França, de Barcelona, i, per tant, només tindran parada a les estacions de la capital catalana i del tram habitual fins a l’aerport en el traçat pel Baix Llobregat.
Des del Vallès Oriental, tampoc hi haurà connexió amb estacions del centre de Barcelona com les de Clot-Aragó, Passeig de Gràcia o Sants. Per accedir-hi, caldrà fer transbordament amb altres línies de rodalies o el Metro de Barcelona.
Com es pot accedir al centre de Barcelona i a l’aerport?
De dilluns 19 de setembre al 2 de desembre
A partir de dilluns 19 de setembre i fins al 2 de desembre, l’estació de Sant Andreu Comtal serà l’estació terminal de la línia R2 nord i de la línia R11.
Els passatgers que hi arribin amb tren i vulguin seguir cap al centre de Barcelona o l’aeroport podran:
-Fer el transbordament amb la línia 1 del Metro a l’estació de Sant Andreu, situada a pocs metres. Els permetrà anar fins a Sagrera-Meridiana on podran connectar amb les línies R3 i R4 de rodalies que els permetran arribar a Arc de Triomf, Plaça Catalunya i Sants però no a Clot-Aragó i Passeig de Gràcia.
-Utilitzar el servei de bus llançadora entre Sant Andreu-Comtal i Sagrera Meridiana. Funciona de 6 a 10 del matí i de 4 a 8 del vespre amb sortides cada 15 minuts.
-Des de Granollers-Centre, es podrà accedir a l’estació de Sagrera-Meridiana, a Barcelona, amb un autobús directe. De dilluns a divendres, funcionarà, en sentit Barcelona, de 6 a 2/4 d’11 del matí. I, en sentit Granollers, de 7 a 2/4 de 9 de la nit. I els dissabtes, diumenges i festius de 8 a 3/4 d’11 del matí i de 6 a 3/4 de 9 del vespre.
Dies 17 i 18 de setembre i pont de la Puríssima
Aquest proper cap de setmana (17 i 18 de setembre) i del 3 al 10 de desembre, les afectacions seran encara més grans perquè els trens de l’R2 i de l’R11 iniciaran i acabaran el seu recorregut a l’estació de Montcada i Reixac.
En aquest cas, l’alternativa passa per fer el transbordament a peu des de l’estació de Montcada i Reixac fins a l’estació de Montcada-Manresa on es podrà connectar amb Barcelona a través dels trens de la línia R4. Per tant, no es podrà accedir directament a Sant Andreu-Comtal, Clot-Aragó i Passeig de Gràcia perquè l’R4 fa servir el túnel de Plaça Catalunya i, per tant, para a Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig), Sagrera-Meridiana, Arc de Triomf i Plaça Catalunya. Sí a Sants, que és compartida per totes les línies.
També hi haurà un servei de bus amb sortides cada 15 minuts des de l’estació de Montcada i Reixac fins a l’estació de Sagrera-Meridiana on passen trens de les línies R3 i R4. Funcionarà cada dia de 6 del matí a les 10 de la nit.
Per què es fan les obres?
Tot plegat, és conseqüència de les obres a la futura estació de la Sagrera que obligaran a tallar la circulació de trens a l’estació de Sant Andreu Comtal i, de forma més esporàdica, a la de Montcada i Reixac.
Les obres permetran construir un nou traçat ferroviari de 4,3 quilòmetres que permetrà que, a partir de l’11 de desembre, els trens de les línies R2 i R11 ja passin per l’interior de la futura estació de la Sagrera. Ho faran encara i, per un temps indeterminat, sense aturar-s’hi. D’aquest nou recorregut, 2,8 quilòmetres són soterrats.
Les estacions de Sant Andreu-Comtal -en un futur Sant Andreu-, la Sagrera i El Clot-Aragó quedaran connectades per un nou túnel de tres vies, que donarà més capacitat en aquest tram. A les dues estacions, disposaran de quatre vies per aturar-se.
Les afectacions a partir d’aquests cap de setmana ja es van avançar durant l’estiu. El tall a l’estació de Montcada i Reixac ja s’ha donat de forma puntual alguns caps de setmana aquests darrers mesos.
{{ comment.text }}