Taula rodona a Granollers sobre la segregació escolar

Entitats educatives i sindicats van abordar la problemàtica de la segregació escolar en una taula rodona que es va fer al Centre Cívic Nord de Granollers, dissabte

La Plataforma en Defensa de l’Escola Pública, formada per membres de la FAPAC, CGT, CUP, Casal del Mestre, Podem, mestres i familiars d’alumnes, van organitzar dissabte una taula rodona al Centre Cívic Nord de Granollers per parlar sobre les causes i les possibles solucions a la segregació escolar.

Amb l’assistència de mig centenar de persones, van intervenir el sociòleg Isaac González, l’ex-portaveu de la USTEC, Rosa Canyadell; el membre de la CGT José Manuel Rubio i l’ex-portaveu de la FAPAC, Àlex Castillo. Van incidir en els greus nivells de segregació escolar en molts municipis catalans, com Terrassa, Sabadell o Granollers, apuntant causes com les diferències econòmiques, socials o culturals, la doble xarxa escolar pública-concertada o el sistema actual de matriculació.

Els representants sindicals han criticat les lleis educatives, com la LEC o la LOMCE, la jerarquització dels centres o el baix pressupost en educació que no arriba al 2% quan la LEC marcava arribar al 6%.

També es va criticar el projecte Escola Nova 21, per posar la fomració en mans privades (la Caixa) desentenent-se el Departament d’Ensenyament, per l’elitisme que suposa seguir el model de les escoles concertades o per amagar la innovació que fan les escoles públiques. Van reclamar innovació des de la base, amb finançament públic i no dirigida amb capital privat.

Com a solucions a la segregació escolar, es va apuntar un acord social i polític dins dels municipis, repartir l’alumnat amb necessitats educatives especials (NEE), amb risc d’exclusió socials, de manera més heterogènia entre centres públics i concertats trencant la zona única i fent diverses zones escolars en una mateixa localitat.

LA PREGUNTA

Creu que seran positius els aranzels anunciats per Donald Trump?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't