El Departament de Polítiques Digitals i Territori treballa amb la previsió que el tercer carril de la C-17 entre Granollers i Parets en sentit Barcelona estigui operatiu durant els mesos de gener i febrer.
Les obres, que van començar a finals d’octubre de 2020, ja estan força avançades. El termini d’execució compromès per la unió temporal d’empreses que executa els treballs era de 14 mesos. L’actuació representa una inversió de poc més de 10 milions i ha de permetre donar més capacitat a la via en direcció Barcelona i reduir la congestió.
L’ampliació de la calçada s’ha fet aprofitant l’espai lliure que quedava entre la C-17 i el carrer de la Bassa, de la zona industrial. S’han hagut de construir murs de contenció per eixamplar la via i també s’han fet canvis a l’enllaç amb la carretera de Granollers a Sabadell (C-155) i amb l’avinguda Francesc Macià i la carretera Interpolar (C-35), a Parets. També s’obre un nou accés al polígon Llevant, a Parets, per als vehicles que circulin en sentit sud i es tanca la perillosa connexió que hi havia davant del restaurant Can Romeu.
L’acabament d’aquesta obra no implicarà la fi dels treballs de millora a la C-17. Des de l’octubre de l’any passat, està en marxa la construcció del tercer carril en sentit nord, també entre Parets i Granollers, que permetrà eliminar els nombrosos accessos directes a empreses situades a la banda de llevant de la carretera. També es millora el costat est de l’enllaç amb la carretera Interpolar i la connexió amb la C-155, a Lliçà de Vall.
Territori té en cartera dues obres més: la millora de l’enllaç de la Vinyota, a Mollet, que també inclou la construcció d’una nova rotonda al costat de Martorelles del pont de l’Aiguabarreig; i el nou enllaç amb els polígon Font del Ràdium i Can Montcau, entre Granollers i Lliçà d’Amunt. En el primer cas, l’obra ja està adjudicada per 1,86 milions i un termini d’execució d’11 mesos. La segona té obert el tràmit de licitació per trobar l’empresa.
A l’extrem nord de la comarca, s’executa la millora de l’enllaç de Sant Martí de Centelles i la zona sud d’Aiguafreda. Eliminarà la perillosa incorporació en sentit sud gairebé sense carril d’acceleració que es va fer amb el desdoblament de la carretera als anys vuitanta.