Territori ampliarà a l’estiu la C-35 amb un tercer carril entre Vilalba i Sant Celoni

El govern ha obert el procés adminitratiu per trobar l’empresa que farà les obres que afectaran un tram de 5,5 quilòmetres que passarà a tenir un sistema de carrils de 2+1 amb una mitjana central

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés per trobar l’empresa que s’encarregarà de fer les obres d’ampliació del tram de 5,5 quilòmetres de la C-35 entre Vilalba i Sant Celoni. Amb aquesta actuació, la via passarà a tenir una calçada amb tres carrils en bona part d’aquest sector: dos per un sentit i un cap a l’altre amb una mitjana central per separar els dos sentits de la marxa. Les obres començaran a l’estiu i el termini de construcció fixat és de deu mesos.

Els treballs consistiran en l’estesa d’una capa de ferm per implantar. en la major part del recorregut, un tercer carril que facilitarà els avançaments amb seguretat. A més, es farà una mitjana central, que separarà els dos sentits de circulació i evitarà els xocs frontals.

L’actuació es farà des del túnel de Vilalba fins a l’enllaç amb el centre de Sant Celoni. S’actuarà de manera diferenciada segons el tram.

En concret, entre l’enllaç amb l’AP-7 i la C-61 i l’accés a la urbanització Baronia del Montseny (de 4,3 quilòmetres) es farà aquest tercer carril adicional. Des de l’entrada a la Baronia del Montseny fins a la nova rotonda de la carretera de Montseny el tercer carril serà en direcció a Sant Celoni. En canvi, des de l’enllaç amb l’AP-7 i la C-61 i la nova rotonda el sentit que tindrà dos carrils serà el de Vilalba.

Allà on sigui possible, els dos sentits de circulació se separaran amb separadors de formigó. On no hi hagi prou espai, es col·locaran balises cilíndriques.

En el tram d’1,2 quilòmetres, entre el túnel de Vilalba i l’accés a la Baronia del Montseny no es pot fer un tercer carril. Aquí, s’actuarà pavimentant de color vermell els carrils centrals existents per fer girs a l’esquerra en accessos com el de Can Bosch, a Santa Maria de Palautordera, o Canadà Park, a Vallgorguina.

En aquest tram on no s’implanta un tercer carril, els sentits de circulació es marcaran i separaran amb una franja de zebrat central.

En aquest sector, també s’actuarà per condicionar les dues parades d’autobús que hi ha i crear un itinerari segur per a vianants pel marge dret de la carretera entre la parada de Can Bosch i la cruïlla d’accés a la Baronia del Montseny.

El projecte preveu la repavimentació dels 5,5 quilòmetres inclosos a l’actuació i altres intervencions de millora de la senyalització vertical i horitzontal, l’abalisament i el drenatge de la calçada.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 509 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't