Territori asfaltarà amb ferm antilliscant punts perillosos de la C-17 al Congost

El Departament de Territori i Sostenibilitat anuncia noves inversions al tram nord de la C-17 al Vallès Oriental per millorar la seguretat de la via.

En concret, s’ha obert ja el procés de licitació de dos projectes que sumen una inversió de 2,2 milions d’euros, han confirmat fonts de la conselleria a EL 9 NOU. Està previst que totes dues accions es facin entre els mesos de març i abril.

Per una banda, el govern català invertirà 1,2 milions en actuacions de reforç del paviment amb ferm antilliscant en els trams més revirats i perillosos del sector entre la Garriga i Centelles, a Osona. Es busca una millora de les condicions del ferm que augmenti la seguretat en determinats punts on ara s’ha detectat que es produeixen accidents, sobretot quan plou o la climatologia és adversa. De l’altra, es destinarà 1 milió d’euros més a actuacions de millora dels talussos de la carretera al sector entre Granollers i Centelles. El paquet inclou sanejament dels marges però també la instal·lació de malles o altres sistemes de protecció com s’ha estat fent aquests darrers mesos entre els quilòmetres 38 i 39, a l’altura de Tagamanent, que es corresponen amb la zona on hi va haver l’accident mortal del 29 de setembre passat, on va morir una noia de 29 anys i veïna de Manlleu (Osona) que va rebre l’impacte d’una pedra d’uns 50 quilos al parabrisa del seu vehicle. Darrerament, també s’ha actuat en un mur a tocar de l’accés a la Pedralba, a Tagamanent; i prop del pont del tren de Can Palau, al nord de la Garriga. La intervenció que es faci a cada lloc dependrà de les característiques dels diversos talussos afectats per l’obra.

Per aquest 2017, també es tirarà endavant la millora global del ferm entre Parets i la Garriga. És una obra que ja s’ha adjudicat per un import de 2,9 milions d’euros i que està pendent de la millora de les condicions climatològiques per començar. No ha de ploure i les temperatures han de ser més altes. A banda de la renovació total del ferm, el pla inclou la millora dels vorals, de les tanques laterals i de la senyalització. Al tram entre Parets i Granollers, pendent de les obres d’ampliació amb un tercer carril que està previst executar l’any que ve, l’actuació no serà tan global com en el sector entre Granollers i la Garriga. Els treballs es faran principalment de nit per no afectar el trànsit.

TAMBÉ FINS A CENTELLES

Per al tram entre la Garriga i Centelles, Territori i Sostenibilitat també està preparant un projecte global de renovació del ferm que, com en el de la zona sud, inclourà millores en els vorals, abalisaments i senyalització. Es redactarà i es licitarà aquest mateix any amb l’objectiu d’executar-lo l’any vinent.

Fonts de la Conselleria de Territori insisteixen en la importància que té la C-17, que, juntament amb la C-58, són les dues grans carreteres de gestió directa. També asseguren que aquestes inversions –juntament amb el tercer carril entre Parets i Granollers i altres accions previstes a l’àmbit sud de la carretera– formen part d’un pla per millorar aquesta infraestructura que està dissenyat i s’anirà executant de manera continuada.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà l’Eurocopa de futbol?

En aquesta enquesta han votat 178 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't