En concret, s’ha obert ja el procés de licitació de dos projectes que sumen una inversió de 2,2 milions d’euros, han confirmat fonts de la conselleria a EL 9 NOU. Està previst que totes dues accions es facin entre els mesos de març i abril.
Per una banda, el govern català invertirà 1,2 milions en actuacions de reforç del paviment amb ferm antilliscant en els trams més revirats i perillosos del sector entre la Garriga i Centelles, a Osona. Es busca una millora de les condicions del ferm que augmenti la seguretat en determinats punts on ara s’ha detectat que es produeixen accidents, sobretot quan plou o la climatologia és adversa. De l’altra, es destinarà 1 milió d’euros més a actuacions de millora dels talussos de la carretera al sector entre Granollers i Centelles. El paquet inclou sanejament dels marges però també la instal·lació de malles o altres sistemes de protecció com s’ha estat fent aquests darrers mesos entre els quilòmetres 38 i 39, a l’altura de Tagamanent, que es corresponen amb la zona on hi va haver l’accident mortal del 29 de setembre passat, on va morir una noia de 29 anys i veïna de Manlleu (Osona) que va rebre l’impacte d’una pedra d’uns 50 quilos al parabrisa del seu vehicle. Darrerament, també s’ha actuat en un mur a tocar de l’accés a la Pedralba, a Tagamanent; i prop del pont del tren de Can Palau, al nord de la Garriga. La intervenció que es faci a cada lloc dependrà de les característiques dels diversos talussos afectats per l’obra.
Per aquest 2017, també es tirarà endavant la millora global del ferm entre Parets i la Garriga. És una obra que ja s’ha adjudicat per un import de 2,9 milions d’euros i que està pendent de la millora de les condicions climatològiques per començar. No ha de ploure i les temperatures han de ser més altes. A banda de la renovació total del ferm, el pla inclou la millora dels vorals, de les tanques laterals i de la senyalització. Al tram entre Parets i Granollers, pendent de les obres d’ampliació amb un tercer carril que està previst executar l’any que ve, l’actuació no serà tan global com en el sector entre Granollers i la Garriga. Els treballs es faran principalment de nit per no afectar el trànsit.
TAMBÉ FINS A CENTELLES
Per al tram entre la Garriga i Centelles, Territori i Sostenibilitat també està preparant un projecte global de renovació del ferm que, com en el de la zona sud, inclourà millores en els vorals, abalisaments i senyalització. Es redactarà i es licitarà aquest mateix any amb l’objectiu d’executar-lo l’any vinent.
Fonts de la Conselleria de Territori insisteixen en la importància que té la C-17, que, juntament amb la C-58, són les dues grans carreteres de gestió directa. També asseguren que aquestes inversions –juntament amb el tercer carril entre Parets i Granollers i altres accions previstes a l’àmbit sud de la carretera– formen part d’un pla per millorar aquesta infraestructura que està dissenyat i s’anirà executant de manera continuada.
{{ comment.text }}