Territori busca com solucionar les inundacions a la C-17 a la Garriga quan hi ha tempestes fortes

L’Ajuntament analitza l’estat del clavegueram de diversos carrers abans de repavimentar-los


12/10/2018

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat buscarà solucions per evitar que es produeixen grans acumulacions d’aigua a la calçada lateral que té la C-17 a la Garriga a l’accés a la urbanització Els Tremolencs. En episodis de precipitacions molt intenses poden arribar a afectar els carrils de circulació de la calçada en sentit Barcelona com va passar diumenge passat al vespre.

Fonts del Departament admeten que la problemàtica no és de la carretera però que sí que l’acaba afectant. Després de la inundació de diumenge –es va haver de tallar l’entrada cap al barri i la benzinera i un dels dos carrils en sentit Barcelona entre 2/4 de 7 de la tarda i les 9 del vespre– l’Ajuntament també s’ha posat en contacte amb la Generalitat per parlar d’aquest tema.

El projecte de reurbanització que es va presentar fa uns anys als veïns dels Tremolencs –una urbanització que encara no ha estat recepcionada per l’Ajuntament– preveia una sèrie de mesures per evitar aquests ensurts. Optava per canalitzar part de l’aigua recollida dels carrers cap a dues torrenteres properes per reduir la pressió sobre el clavegueram de l’avinguda dels Tremolencs, que arriba fins a la C-17. Una altra opció era la construcció de dipòsits subterranis de laminació que retinguin les aigües, explica la regidora d’Urbanisme, Neus Marrodán.

Tot i això, Marrodán constata les dificultats per evitar els problemes quan plou amb tanta intensitat com diumenge. “Es genera una làmina d’aigua que baixa pel carrer i que els embornals no poden assumir”. Des de la Generalitat, apunten que, en aquests casos, s’arrossega terra, fulles i altres elements que dificulten la recollida de l’aigua.

En els darrers anys, l’Ajuntament ha hagut de fer diverses reparacions de trams de clavegueram a l’avinguda dels Tremolencs que s’han trencat i han acabat generant petits esvorancs perquè l’aigua erosiona el subsòl. La xarxa està construïda amb tubs de fibrociment –menys resistents a la pressió que els de fosa– que, a més, són “massa petits per als cabals d’aigua que podem assumir”, explica Esteban. “És una estructura vella i mal feta de per si”.

A més, hi ha el problema afegit de l’elevat volum de trànsit i del pas d’autocars per aquest carrer que dona accés a l’escola SEK Catalunya. Fa just un any, es va fer malbé un tram de 15 metres que va obligar a fer una reparació d’urgència al tram més proper a la C-17 i que va impedir l’accés dels autocars fins a aquesta escola privada.

Recentment, l’Ajuntament ha fet una revisió de trams de claveguera en carrers del barri on es col·locarà una nova capa de paviment properament. No s’hi han detectat problemes. Si se n’haguessin trobat s’hauria renovat el tub abans de pavimentar, insisteix Esteban.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 239 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't