QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Territori estudia una via ciclable entre Granollers i Vilalba

Travessaria Cardedeu i Llinars i enllaçaria amb les actuacions previstes a la C-35 amb carrils segregats per a ciclistes al Baix Montseny

El 9 Nou
08/05/2022
Granollers

El Departament de Polítiques Digitals i Territori planifica una via ciclista que connectarà la ciutat de Granollers amb Vilalba. Està en fase d’estudi previ. Això ha de servir per avaluar els diferents itineraris alternatius.

Una opció passaria per avançar en paral·lel a la carretera C-251 i travessant els nuclis urbans de Cardedeu i Llinars. En el darrer tram, des de la zona de Sanata, a Llinars, fins a Vilalba, per l’entorn del traçat de la C-35. Aquesta és una actuació prevista al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV).

El vicepresident Jordi Puigneró va detallar aquesta proposta i altres actuacions a l’àmbit de la C-35 al seu pas pel Baix Montseny –vegeu mapa– en una trobada amb alcaldes de la zona fa uns dies a Vilalba.

La futura via ciclista entre Granollers i Vilalba ha de connectar amb la xarxa que la Generalitat ja està articulant en l’àmbit del Baix Montseny. La primera peça va ser la via segregada pel costat de la BV-5301 que connecta l’estació de tren de Palautordera amb el nucli urbà de Santa Maria. Està en funcionament des del març de 2019 i va comportar una inversió de 740.000 euros. La segona va ser la via ciclista entre Breda i Riells, a la Selva, que ressegueix el traçat de GI-552. Està operativa des del setembre de 2020.

Totes dues quedaran enllaçades pels carrils ciclistes segregats previstos a l’eix de la C-35. Entre Vilalba i Sant Celoni, ja hi ha el projecte encarregat i es preveu que es comenci a redactar la tardor d’aquest any. La inversió es calcula que rondarà els 3 milions i connectarà amb els nuclis de Moixerigues i el Pont Trencat.

En el cas de Sant Celoni a Riells i Viabrea, passant per Gualba de Baix, es construirà dins del projecte d’ampliació de la via amb un tercer carril (2+1) com el que ja s’està executant entre Vilalba i Sant Celoni. El projecte està en redacció i es preveu que s’aprovi definitivament durant el tercer trimestre de 2022. Després, es licitarà. L’import total ronda els 10 milions. La via ciclista compta amb finançament europeu i, per tant, haurà d’estar enllestida abans de 2024.

La xarxa ciclista es completarà amb la via entre l’estació de Palautordera i la rotonda situada a l’enllaç entre la carretera de Montseny i la C-35. El projecte està encarregat i es començarà a redactar aquest mateix any. La inversió prevista és d’un milió d’euros que donarà continuïtat a la via segregada existent entre l’estació i el nucli urbà de Palautordera. Aquesta obra també inclou la reordenació dels actuals accessos a l’estació de tren per millorar-los.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 100 persones.