El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés per trobar una empresa que redacti el projecte per a la construcció d’una via ciclista segregada de la C-35 entre Sant Celoni i la Battlòria i Riells i Viabrea, a la Selva. És un recorregut de set quilòmetres que també discorre per la BV-5301 i la GI-552.
La licitació s’obre per un import de poc més de 100.000 euros. Les empreses tindran vuit mesos per fer el projecte que partirà de les propostes fetes en un estudi previ.
Aquest nou tram de via ciclista forma part del projecte per articular un eix que faciliti la mobilitat en bicicleta entre les poblacions del Baix Montseny. La tardor de 2018 ja es va estrenar el recorregut entre el poble de Santa Maria de Palautordera i l’estació de tren. Actualment, estan molt avançades les obres del tram entre Riells i Viabrea i Breda.
D’altra banda, Territori ha anunciat que les obres de construcció de la nova passera per damunt de la C-35 a Sant Celoni i de l’ampliació del pont de la riera del Pertegàs per fer un recorregut segur per a vianants i ciclistes estan a punt d’acabar. Es preveu que entrin en servei durant aquest mes.
Altres actuacions previstes a la C-35
Millora dels accessos a Sant Celoni: Territori invertirà 1,4 milions d’euros al tram del nucli urbà de Sant Celoni per reordenar les diverses entrades i sortides que hi ha cap a la C-35 i que connecten tant amb la banda del nucli urbà com amb la del polígon. L’actuació està valorada en 1,4 milions.
Nova rotonda a l’accés de Riells i Viabrea: Aquest mes es liciten les obres per eliminar l’actual enllaç de Riells i Viabrea -amb carrils centrals per facilitar el gir a l’esquerra- i construir una rotonda que tindrà un diàmetre de 42 metres. La inversió és de 1,3 milions d’euros i també representarà una millora per als veïns del poble de la Batllòria.
Implantació d’un tercer carril en dos trams:Territori està finalitzant la redacció de dos projectes per millorar el ferm i implantar un model de via de dos carrils en un sentit i un en un altre que aniran variant en funció de les característiques del tram. S’aplicarà en un tram de 4,5 quilòmetres de Sant Celoni cap a la Batllòria i en un altre de 5,5 quilòmetres de Sant Celoni fins a Vilalba Sasserra. El cost estimat és de 4,3 i 4,4 milions d’euros. Territori licitarà les obres del sector situat al nord de Sant Celoni durant l’estiu.
{{ comment.text }}