Més metres de carril d’acceleració i amb millor visibilitat. Des d’aquest dilluns, s’ha eliminat un punt negre de la C-17 amb el tancament definitiu de l’antiga incorporació en direcció Barcelona des d’Aiguafreda i Sant Martí de Centelles (Osona). Era un carril curt, estret i enmig d’un revolt que complicava la visibilitat dels vehicles que circulen en direcció Barcelona.
Per substituir-lo, la incorporació cap a la C-17 en sentit sud s’ha traslladat uns 200 metres cap al nord i això ha permès guanyar llargària i amplada.
També es va obrir dilluns el carril d’entrada cap a Sant Martí per als vehicles que circulen en direcció sud, que també s’amplia fins a 120 metres de llarg. La millora s’ha fet ocupant una zona de camps que quedava entre la C-17 i les vies de tren de l’R3.
Tot i l’obertura, les obres en aquest punt encara no s’han acabat: queden pendents treballs d’urbanització, que s’acabaran al setembre, i obres per allargar el carril de desacceleració. Està previst que durant la tardor l’actuació quedi enllestida. Les obres van començar el juliol de l’any passat i la inversió prevista era de 2,4 milions.
El projecte ha generat una nova intersecció en forma de T amb el carrer dels Cingles de Bertí i ha inclòs la prolongació del carrer de Vic.
El terreny que queda entre el nou vial i la C-17 s’habilita com a zona d’aparcament en superfície per a una setantena de vehicles.Donarà servei al poble de Sant Martí.
{{ comment.text }}