La decisió, que es va fer efectiva fa algunes setmanes, s’ha adoptat per motius de seguretat i perquè hi ha una via alternativa propera: el recorregut pel nucli urbà a través del carrer Ramon Mestre, la carretera de Ribes i l’antiga N-152a que connecta amb la C-17 passat el túnel. La limitació no afecta els ciclomotors, que poden seguir circulant per aquest sector. En canvi, la prohibició no s’ha aplicat a la calçada en sentit nord perquè aquí, no hi ha cap vial proper que sigui alternatiu. Cap dels dos túnels de Figaró no tenen un voral practicable. Només hi ha una vorera elevada uns centímetres de la calçada.
Segons han explicat fonts de la conselleria a EL 9 NOU, sempre que hi ha una alternativa, es prohibeix el pas de vianants i ciclistes per túnels. Passa, per exemple, al túnel de la ronda Nord (la C-352), a les Franqueses. Aquí, també s’ha senyalitzat la prohibició d’accés als vianants i ciclistes que han de fer el recorregut pel carrer del Pont, situat just al damunt. En aquest cas, també hi està prohibida la circulació de vehicles que transporten mercaderies perilloses. En canvi, no s’ha prohibit el pas de persones i bicicletes pel túnel de la C-35 a l’altura del nucli urbà de Vilalba o al túnel de la variant de Palau-solità i Plegamans, a la C-59, a tocar de Caldes.
Tot i ser una via desdoblada i amb una mitjana central que separa els dos sentits de circulació, el tram vallesà de la C-17 no té consideració d’autovia. Això permet que hi passi gent a peu o hi circulin ciclistes i ciclomotors.
La mateixa C-17 sí que té consideració d’autovia des de Centelles (Osona) cap al nord. Aquí, la reforma integral de la carretera va permetre eliminar tots els accessos directes creant calçades laterals en alguns trams com a l’altura de Tona. Això no s’ha pogut fer del tot al Vallès. Tot i que s’han anat tancant moltes connexions directes –les darreres a uns prostíbuls i una urbanització situats en terme de Lliçà d’Amunt–, encara queden moltes entrades i sortides sense carrils d’acceleració. Un dels punts més conflictius és el tram entre Parets i Lliçà de Vall, on Territori i Sostenibilitat està treballant un projecte per crear un tercer carril o una calçada lateral en tots dos sentits que afavoreixi la fluïdesa de la circulació i augmenti la seguretat.
{{ comment.text }}