Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Territori reprèn les obres de la connexió de la ronda amb el polígon Congost a les Franqueses

Territori i Sostenibilitat ha reprès aquests darrers dies les obres de construcció de la connexió entre la plaça Francesc Macià, […]

Territori i Sostenibilitat ha reprès aquests darrers dies les obres de construcció de la connexió entre la plaça Francesc Macià, a la zona de Can Calet, i el polígon industrial Congost, a les Franqueses.

El nou vial –que inclou l’obertura d’un nou pas inferior per sota de les vies de la línia R3– ha de millorar la connectivitat entre aquesta zona industrial i la ronda Nord de Granollers i, de retruc, ha d’ajudar a reduir el pas de vehicles pesants pel tram en superfície de la ronda –al carrer del Pont– i pel carrer de la Ferreria. Les obres es van paralitzar en aparèixer el nivell freàtic de l’aigua per damunt del que s’havia previst. Això va obligar a refer el projecte inicial.

Segons han explicat fonts de Territori i Sostenibilitat, la solució tècnica que s’ha trobat ha estat reduir les dimensions del calaix de formigó que s’ha de construir de manera que es pugui situar per damunt de la cota on s’ha trobat el nivell freàtic de l’aigua. Comportarà un sobrecost dels treballs en un 40%, al voltant de 480.000 euros més dels 1,2 milions de l’import d’adjudicació.

L’aturada de les obres ha comportat un retard en l’execució del projecte que, segons la previsió inicial, haurien d’haver acabar aquest febrer. Territori preveu, però, que els treballs acabaran aquest any tot i que no concreten una data. Els treballs van començar al juliol. Fins ara, s’havia fet el rebaix de terres per la banda de ponent de la infraestructura ferroviària on es farà el calaix de formigó que, posteriorment, s’empenyerà fins a situar-lo sota les vies. Aquests dies tornen a treballar a la zona diverses excavadores que segueixen amb els moviments de terres.

Aquesta àrea de Can Calet és una zona amb força aigua en el subsòl per la proximitat del riu Congost i de la riera Carbonell. Això ja es va tenir en compte –tot i que també va acabar donant alguns problemes– durant la construcció del túnel de la ronda Nord que hi ha al subsòl del carrer del Pont i que creua la riera Carbonell per sota.

Vial de 250 metres

El projecte preveu la construcció d’un vial d’uns 250 metres de llarg entre la plaça Francesc Macià i l’extrem sud del carrer Ribera del Congost, al polígon industrial. El nou carrer tindrà una calçada de set metres d’amplada amb una vorera a cada costat de 2,5 metres.

LA PREGUNTA

Està d’acord amb l’aprovació de l’ingrés mínim vital?

En aquesta enquesta han votat 852 persones.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.