El secretari general del Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, va admetre a Llerona que aquesta hipòtesi té ara “major validesa”, segons va informar l’Ajuntament en un comunicat.
L’alternativa de la C-155 guanya punts tenint en compte l’enorme retard que arrossega la construcció de l’autovia orbital. Per Font, la prioritat és enllestir el tram entre Abrera i Terrassa i, després, tancar el perllongament fins a Sabadell. Llavors caldrà fer una nova valoració d’una carretera que es va preveure inicialment com una autovia ràpida per unir l’AP-7 i la N-2. Aquest és “un projecte que ha quedat desfasat”. Per exemple, caldrà veure l’impacte del corredor del mediterrani en el transport de mercaderies que ara es fa bàsicament per carretera.
Fonts de Territori i Sostenibilitat recorden a EL 9 NOU que el Pla Territorial Metropolità dibuixava quatre alternatives i asseguren que, ara, “el govern treballarà per concretar una proposta de traçat” fins a Granollers i la Roca que “ha de donar resposta tant als trànsits comarcals com als de llarg recorregut tot compatibilitzant-la amb la preservació paisatgística i ambiental de la zona”. Per tot plegat, Territori parlarà “aviat” amb el territori “per anar definint l’opció més adient” i “presentar a Foment una proposta assumible que doni continuïtat al corredor”. Per això, oficialment, no entren a precisar detalls sobre traçats.
Font també va explicar a Llerona que no hi ha prevista la desafectació dels terrenys per on s’havia previst la carretera. Per tant, les reserves de sòl continuaran formant part dels plans generals dels municipis afectats.