Trànsit provarà una senyalització intel·ligent a la C-17 per reduir xocs

S’instal·larà a l’accés del Pinós, entre Aiguafreda i Centelles, i alertarà que hi ha vehicles que entren

El Servei Català de Trànsit instal·larà durant l’any vinent una senyalització intel·ligent a l’accés a la C-17 des del restaurant El Pinós i la urbanització El Montanyà, entre Aiguafreda i Centelles (Osona). És una prova pilot única a Catalunya d’un sistema que vol ajudar a reduir la sinistralitat en aquest punt, on els vehicles s’incorporen directament a la calçada en sentit nord sense cap tipus de carril d’acceleració. Trànsit ja havia instal·lat un radar fix aquí com a mesura preventiva dels accidents.

El sistema preveu la instal·lació de dos aparells que detectaran l’aproximació dels vehicles a la incorporació en direcció Vic des del carrer Josep Trueta, en terme de Seva. Hi haurà un detector al costat mateix del punt d’accés a la C-17 i un altre uns metres més endins. Quan detectin la presència de vehicles, faran que s’activi un panell informatiu on apareixerà una senyal lluminosa de perill per la incorporació de vehicles per la dreta. També hi haurà llums a les cantonades per reforçar l’advertència. “És una senyal que, normalment, estarà apagada però que, quan detecti un vehicle, s’encendrà i mostrarà un pictograma de perill”, ha detallat José Carlos Garcia, cap del servei de planificació i execució del Servei Català de Trànsit.

Està previst que aquest panell se situï després del carril de sortida cap al restaurant i sigui visible a prou distància perquè els conductors que circulin per la calçada principal de la C-17 tinguin temps de reduir la velocitat o desplaçar-se al carril esquerre per facilitar la incorporació des de l’accés. “Hi ha prou distància per poder reaccionar”, indica.

Garcia justifica la prova d’aquest sistema en aquesta cruïlla. “És un punt de la xarxa viària que tenim identificat com un punt d’accidentalitat i ens sembla adient per la configuració de la via”, diu. El sistema es pot aplicar a qualsevol cruïlla però és convenient que la via des d’on es fa la incorporació tingui un volum de trànsit inferior a l’altra. “Si estigués molt alt, el senyal estaria sempre encès i perdria eficàcia.”

L’acció forma part del Pla de Seguretat Viària 2021-2023 que es va presentar la setmana passada i que es planteja com a objectiu reduir la sinistralitat en un 15%. Inclourà, també, una prova pilot per avisar de la presència de ciclistes en túnels i analitzarà la segregació del pas de motocicletes en els accessos a grans ciutats.

LA PREGUNTA

Què creu que passarà si torna Puigdemont?

En aquesta enquesta han votat 248 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't