Transports adjudica per 3,5 milions el projecte per duplicar i integrar l’R3 de Rodalies a Mollet

L’actuació inclou una nova estació més cèntrica a la ciutat i donen continuïtat a les obres de desdoblament de la línia

El ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjuciat per 3,5 milions d’euros la redacció del projecte per duplicar i integrar el tram urbà de la línia R3 de Rodalies al pas per Mollet. Segons informa el ministeri, l’actuació inclou la construcció d’una estació més propera al centre del municipi, També preveu “millorar la permeabilitat de la via” i l’extensió de zones verdes.

El projecte, el redactarà la unió temporal d’empreses (UTE) que integren TRN Taryet i TYLin GPO. Una vegada acabat i aprovat el projecte, es podran licitar les obres. Els treballs, que formen part del Pla Transformen Ropdalies, tenen com a objectiu incrementar la capacitat i fiabilitat del trànsit ferroviari. Per aconseguiro es duplicarà i modernitzarà la via única de tres quilòmetres que travessa el municipi. També es generaran nous espais per als ciutadans.

Transformació de la línia R3

L’actuació dona continuïtat al pla de transformació de la línia entre Montcada i Vic. Segons el ministeri, tots els trams d’aquesta modificació estan en marxa o bé en fase d’estudi. Les ofres en el tram de Mollet són una continació en la intervenció en el tram entre la Garriga i Parets. Allà ja s’ha construït la segona via. Ara, es treballa en la modernització de la senyalització, l’adequació d’estacions. També avança el projecte d’una nova estació a Parets.

A Mollet, l’estació està projecteda al final de la Rambla Nova. Així es podrà substituir la que hi ha actualment al sud del municipi. L’objectiu és millorar l’accés dels ciutadans al ferrocarril. S’ha optat per un disseny representatiu, i l’estació se situarà en una nova plaça. Hi haurà una zona urbgana sota un viaducte que es construirà com a pas de vianants per unir la Rambla Nova i la Rambla de la Unió. La connexió actual es fa per dos passos inferiors.

L’actuació també reforça la iintegració del ferrocarril a la ciutat. A l’actual estació es projecta un espai per a equipaments urbans i zones verdes. Les vies es cobriran al Parc de Plana Lledó. A més a més, s’instal·laran pantalles als punts que determini l’estudi acústic.

Supressió del pas a nivell

A més d’aquestes actuació, també es preveu suprimeri el pas a nivell actual. En canvi, s’habilitaran nous passos superiors i inferiors per comunicar les dues bandes de la via. També es renovaran els passos inferiors actuals i s’adequarà el pas de ciutat de l’estació Mollet-Sant Fost, un cop cabin les obres de millora d’accessibilitat a l’estació.

L’actuació, inclosa en el pla per duplicar les vies de la línia R3, té el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder). Els aspectes bàsics del projecte es van acordar fa uns mesos entre l’Ajuntament i l’Estat.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 466 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't